Zawyżone koszty przesyłki na allegro- czy możemy się jakoś bronić?

Chyba każdy z użytkowników platformy aukcyjnej allegro spotkał się z sytuacją, w której może kupić przedmiot za kilkanaście złotych

allegro

i kilka razy więcej za przesyłkę.  Regulamin allegro nie pozwala na takie działania, ale czy możemy się bronić w takiej sytuacji? Czy możemy żądać zwrotu zawyżonych kosztów?

 

036bbab120

W powyższej aukcji widzimy przykład. Koszt towaru 20 zł, przesyłki 85 zł!

Co na takie sytuacje grupa allegro?

 

Jeśli Kupujący ma wątpliwości co do kosztów przesyłki jakie ustalił Sprzedający, sugerujemy aby zgłaszać takie przypadki do serwisu, można to zrobić poprzez formularz kontaktowy:http://www.allegro.pl/kontakt

Jeżeli faktycznie koszty będą zawyżone czyli opłata będzie wyższa niż rzeczywiste koszty ustalone według cennika poczty/firmy kurierskiej, to wyślemy ostrzeżenie do Sprzedającego. W takich sytuacjach przypominamy też o regulaminowym zakazie doliczania dodatkowych opłat do kosztów przesyłki, o czym mowa w art. 6.13 Regulaminu serwisu http://allegro.pl/country_pages/1/0/user_agreement.php#rule6 : Do ceny ustalonej zgodnie z niniejszym artykułem Sprzedający może doliczyć jedynie koszty przesyłki bądź transportu Towaru w rzeczywistej wielkości. Poza powyższymi Sprzedający nie może doliczać jakichkolwiek innych kwot podwyższających cenę należną od Kupującego.

Regulamin serwisu jasno zakazuje takich praktyk, więc w sytuacji gdy sprzedający mimo ostrzeżeń nie stosuje się do regulaminowych zasad i nadal zawyża koszty przesyłki, wtedy możemy zablokować sprzedaż takiemu Użytkownikowi lub zablokować konto- mówi Anna Tokarek Dział Komunikacji Korporacyjnej i PR Grupa Allegro  Sp.  z o.o.

 

A jak to wygląda w rzeczywistości? I co się dzieje, kiedy zwrócimy się do pracowników allegro w takiej sprawie?

 

Witam Panią.

Przesłałem Sprzedającemu prośbę o jak najszybsze rozwiązanie tej sprawy.

Liczę, że problem zostanie wkrótce rozwiązany.

W przypadku braku takiej woli ze strony Sprzedającego proszę rozważyć możliwość skierowania sprawy na ścieżkę prawną.

 

Nie wiemy, czy sprzedający otrzymał ostrzeżenie- po naszym ponagleniu-allegro podało taką informację, jednak czy rzeczywiście tak było- nie wiemy i nie mamy możliwości weryfikacji tego.

 

Czyli wygląda na to, że regulamin sobie, allegro sobie, a jak ci się konsumencie nie podoba idź do sądu!

Podziel się na:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • Blip
  • Wykop
  • Live
  • Twitter
  • PDF

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *