Zalety i wady outsourcingu realizacji zamówień dla małych i średnich sklepów internetowych

Decyzja na temat outsourcingu w e-logistyce może nieść za sobą daleko idące konsekwencje. Warto przeanalizować dogłębnie wszystkie możliwe aspekty takiej współpracy, ponieważ ma ona niezwykły wpływ na sprawność i efektywność procesów logistycznych sprzedawcy online.

image002Outsourcing realizacji zamówień staję się bardziej popularny wśród coraz to zwiększającej się liczby esklepów na polskim rynku, obecnie 92.2% to małe i średnie sklepy internetowe. Przeanalizowanie zalet i wad pomoże rozwiać wątpliwości nurtujące niejednego właściciela biznesu internetowego.

Przede wszystkim należy zwrócić uwagę na fakt, iż działanie na własną rękę i prowadzenie magazynu bywa bardziej kosztowne niż zlecanie zewnętrznie realizacji zamówień. Dodatkowo korzystając z usług firmy outsourcingowej spadają ceny za usługi kurierskie dzięki dobrym warunkom umów z przewoźnikami, powodując obniżenie kosztów wysyłania przesyłek.

Zarządzanie realizacją zamówień nie wymaga od właściciela zmiany położenia, nad wszystkim może czuwać na odległość – zdalnie monitorując wszystkie zamówienia. Właściciel sklepu online nie musi pakować, wysłać swoich produktów i czuwać nad innymi procesami. Otrzymuje możliwość uzyskania wzrostu wartości przedsiębiorstwa dbając o inne segmenty swojej działalności takie jak: sprzedaż i marketing. Ponad to otwierają się możliwości związane z wejściem na zagraniczne rynki przy minimalnej inwestycji. Cały system jest prowadzony przez zewnętrzną firmę, która tworzy odpowiednią strategię zarządzania łańcuchem logistycznym.

Należy jednak zwrócić uwagę, aby przy doborze firmy outsourcingowej odpowiednio przeanalizować, co ma ona do zaoferowania i czy nie posiada ukrytych kosztów, którymi obarczy właściciela sklepu po pewnym czasie współpracy. Dodatkowo bardzo ważna jest jasna komunikacja między stronami, aby nie powstały różnego rodzaju nieporozumienia, które finalnie odbiją się na kliencie e-sklepu.

Na Polskim rynku jest niewiele firm, które mogą zaproponować kompleksowe usługi logistyczne, jedną z takich firm jest Shipbooster. Pomaga małym i średnim sprzedawcom online w usprawnieniu zarządzania łańcuchem dostaw i realizacji zamówień.

Zlecając outsourcing otrzymujemy eksperta, który jest odpowiedzialny za zamówienia klientów, podczas, gdy internetowy sprzedawca może skupić się na dalszym rozwoju swojego biznesu.

Podziel się na:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • Blip
  • Wykop
  • Live
  • Twitter
  • PDF

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *