Zakupy w internecie. Czy to się opłaca?

Handel w internecie, czyli e-commerce, coraz bardziej się rozwija i zyskuje na popularności. Zakupy w ten sposób przynajmniej raz zrobiło już blisko 75% Polaków. Z  badania Instytutu Badawczego ARC Rynek i Opinia przeprowadzonego w styczniu 2015 r. wynika, że w internecie największą popularnością wśród klientów cieszą się: odzież, obuwie, artykuły do wyposażenia domu, sprzęt elektroniczny i komputerowy, książki oraz kosmetyki. Średnia kwota, jaką wydają oni co miesiąc na zakupy, to prawie 160 zł. Specjaliści przewidują, że trend ten w najbliższym roku będzie wyjątkowo dynamicznie narastał.

foto2Przyjemność kupowania, czyli dlaczego warto zamawiać on-line?

Zakupy w sklepach internetowych to przede wszystkim wygoda, oszczędność czasu i pieniędzy. Takie sklepy w większości przypadków nie ponoszą kosztów utrzymywania punktów stacjonarnych, więc ceny w nich są często zdecydowanie bardziej atrakcyjne. Ponadto oferują możliwość kupna towarów trudno osiągalnych, czy wręcz nawet niedostępnych w pobliżu naszego miejsca zamieszkania. Mało tego – towary te możemy odebrać spod własnych drzwi, unikając jednocześnie uciążliwych kolejek. Niewątpliwą zaletą jest także możliwość zapoznania się z opiniami innych internautów na temat danego sklepu, czy produktu lub opcja skorzystania z porównywarek cenowych. Lista korzyści jest bardzo długa, a z uwagi na rosnącą na rynku konkurencję, na pewno będzie się sukcesywnie powiększać.

Zakupy mogą być bezpieczne

Choć grupa sympatyków tego typu rozwiązań rośnie, nie brak również wielu sceptyków. Najczęstsze obawy, jakie towarzyszą konsumentom podczas zakupów w sieci, to brak możliwości obejrzenia, czy przymierzenia towaru przed zakupem, strach przed nieuczciwością sprzedawcy i utratą pieniędzy, wysokie koszty wysyłki lub ryzyko uszkodzenia towaru podczas transportu. Czy faktycznie jest się czego obawiać?

Kinga Pacenko, specjalista ds. sprzedaży w Takemore.net, sklepie internetowym z obuwiem, odzieżą sportową i dodatkami zapewnia, że nie ma powodu do niepokoju – „Klient powinien mieć pewność udanych i bezpiecznych zakupów, dlatego nie może ich robić w przypadkowym miejscu. Najlepiej wybrać sklep, w którym istnieje możliwość zwrócenia towaru, jeśli nie spełnia on naszych oczekiwań. Ważna w tym przypadku jest również odpowiednio długa gwarancja na zakupiony towar oraz możliwość bezpośredniego kontaktu z obsługą sklepu. Warto zwrócić też uwagę na stosowane przez sklep zabezpieczenia, jak certyfikat SSL, czy oferowane formy płatności. Wiele z tych kwestii określa regulamin, który powinien znaleźć się na stronie każdego sklepu i z którym trzeba się koniecznie zapoznać. Poza bezpieczeństwem istotny jest również sam komfort zakupów – szeroki asortyment, intuicyjny interfejs witryny, konkurencyjne ceny i np. całodobowa obsługa zamówień. Coraz częściej konsumenci mogą też korzystać z  darmowej przesyłki, czy nawet ewentualnego, bezkosztowego odesłania towaru. Uczciwe podejście do kupujących szybko procentuje. Właśnie takie warunki sprzedaży pozwoliły nam szybko zjednać sobie wielu zadowolonych klientów i to ich bezcenna satysfakcja pozwala nam się ciągle rozwijać” – dodaje.

Na rynku sprzedaży internetowej nie powiedziano jeszcze ostatniego słowa. Za ubiegłorocznymi zmianami związanymi z e-zakupami na pewno przyjdą kolejne – równie korzystne dla kupujących. Wiele więc jeszcze przed nami, tymczasem stale rosnąca grupa oszczędnych, zabieganych oraz wymagających cyfrowych konsumentów i tak już może zacierać ręce.

Podziel się na:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • Blip
  • Wykop
  • Live
  • Twitter
  • PDF

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *