‚Zaczarowny Parasol’ łamał prawa konsumentów

Niepubliczne Przedszkole „Zaczarowany Parasol” w Jeleniej Górze stosowało niedozwolone postanowienia we wzorcach umowy. Praktyki te naruszały zbiorowe interesy konsumentów – wynika z ustaleń UOKiK. 

Niepubliczne Przedszkole „Zaczarowany Parasol” w Jeleniej Górze prowadzi zajęcia m.in. z języków obcych, taneczne oraz plastyczno-techniczne. Do Delegatury Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wpłynęła skarga dotycząca regulaminu placówki.

Urząd ustalił, że we wzorcu umownym przedszkola znajdują się postanowienia, zgodnie z którymi opłata wpisowa nie podlega zwrotom niezależnie od przyczyny rezygnacji z oferowanych usług. Tymczasem, zgodnie z prawem, rodzic lub opiekun, który odstępuje od umowy z ważnych powodów, może odzyskać część zapłaconej kwoty. Przedszkole może zatrzymać wyłącznie te środki, które faktycznie już poniosło w związku z realizacją umowy (np. zapłata za zajęcia adaptacyjne, wyprawkę).

Placówka podjęła współpracę z Urzędem, dzięki czemu możliwe było odstąpienie od nałożenia kary finansowej. Prezes UOKiK nakazała wykreślenie zakwestionowanej klauzuli. Przedszkole ma obowiązek złożenia sprawozdania o stopniu realizacji przyjętych zobowiązań.

Źródło: informacja prasowa UOKIK

Podziel się na:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • Blip
  • Wykop
  • Live
  • Twitter
  • PDF

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *