Z BLIKA może korzystać już ponad milion użytkowników

Po siedmiu miesiącach od uruchomienia z systemu płatności mobilnych BLIK może skorzystać ponad 1 milion użytkowników. W tym czasie BLIKIEM dokonano też ponad milion transakcji. System obecny jest także w ponad 123 tysiącach terminali płatniczych, ponad 12,5 tysiącach bankomatów oraz kilkudziesięciu tysiącach sklepów internetowych.

Najnowsze dane Polskiego Standardu Płatności, operatora BLIKA, o liczbie użytkowników i ilości przeprowadzonych transakcji pokazują dynamiczny rozwój pierwszego i największego otwartego systemu płatności mobilnych w Polsce. PSP uruchomił BLIKA 9 lutego 2015 roku i od tego momentu konsekwentnie zwiększa swój zasięg, promując cztery filary systemu: funkcjonalność, wygodę, bezpieczeństwo i powszechność.

Celem PSP jest upowszechnienie najwygodniejszej i najpopularniejszej wielokanałowej formy płatności. Już teraz BLIKIEM można zapłacić w kilkudziesięciu tysiącach sklepów internetowych za pośrednictwem integratorów płatności internetowych, takich jak: Dotpay, Przelewy24, Transferuj.pl, CashBill, eCard, czy First Data. Zakupy za pomocą BLIKA zrobimy też w ponad 123 tysiącach terminali płatniczych, obsługiwanych przez eService i First Data Polska w sklepach stacjonarnych, kawiarniach i lokalach (w fazie wdrożenia terminali POS znajduje się Paytel). Ale BLIK to także bezpieczna wypłata gotówki z większości, bo z ponad 12,5 tys. bankomatów, bez konieczności zabierania z domu portfela. Należą do nich między innymi bankomaty sieci Euronet.

Aby skorzystać z BLIKA wystarczy odnaleźć go w aplikacji mobilnej dowolnego z banków – założycieli systemu, czyli: Alior Banku, Banku Millennium, Banku Zachodniego WBK, ING Banku Śląskiego, mBanku (również Orange Finanse), PKO Banku Polskiego oraz Inteligo. Aby dokonać zakupu należy wybrać BLIK jako formę płatności, wpisać jednorazowy, sześciocyfrowy kod na terminalu lub komputerze i zaakceptować go na swoim telefonie.

– Cieszymy się ogromnie, że w ciągu tak krótkiego czasu możemy pochwalić się ponad milionem użytkowników i milionem transakcji. Coraz więcej osób przekonuje się, że BLIK jest funkcjonalną, wygodną, bezpieczną i powszechną metodą płatności. Każdy bank, instytucja płatnicza, czy agent rozliczeniowy może z łatwością przyłączyć się do systemu. Ciesząc się z szybko rosnącej liczby klientów skupiamy się na ciągłym rozwoju sieci akceptacji, wdrażaniu nowych produktów oraz zachęcaniu do używania BLIKA poprzez szereg promocji z sieciami sklepów stacjonarnych i internetowych, mówi Grzegorz Długosz, Prezes Polskiego Standardu Płatności.

PSP prowadzi dynamiczne działania, aby sieć akceptacji BLIKA we wszystkich kanałach rosła jak najszybciej.

Więcej informacji na temat nowego systemu płatności mobilnych BLIK można znaleźć na stronie http://www.blikmobile.pl oraz na stronie Polskiego Standardu Płatności – http://www.polskistandardplatnosci.pl.

Podziel się na:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • Blip
  • Wykop
  • Live
  • Twitter
  • PDF

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *