Wyniki PLAY za 1 kw. 2015 r

PLAY osiągnął 21,9% udział w rynku, odnotowując dalszy wzrost przychodów oraz wyniku EBITDA.
Najważniejsze dane finansowe za 1 kw. 2015 r.:

  • PLAY_LOGO_noweW 1 kw. 2015 r. całkowite przychody operacyjne wyniosły 1 228 mln zł, co stanowi wzrost o 24,5% w porównaniu z 1 kw. 2014 r.
  • Za okres dwunastu miesięcy zakończony w 1 kw. 2015 r. przychody od użytkowników wyniosły 3 682 mln zł, co oznacza wzrost o 20,5% rok do roku.
  • W samym 1 kw. 2015 r. przychody od użytkowników zamknęły się kwotą 959 mln zł, co oznacza wzrost o 19,7% w porównaniu z 1 kw. 2014 r.
  • Skorygowana EBITDA za okres dwunastu miesięcy zakończony w 1 kw. 2015 r. wyniosła 1 157 mln zł, co oznacza wzrost o 37% w porównaniu z podobnym okresem kończącym się 1 kw. 2014 r.
  • W samym 1 kw. 2015 r. skorygowana EBITDA zamknęła się kwotą 323 mln zł, co oznacza wzrost o 12% w porównaniu z 4 kw. 2014 r.
  • W 1 kw. 2015 r. baza abonencka wzrosła o 399 tys. netto, co stanowi wzrost o 90% w porównaniu ze wzrostem odnotowanym w 1 kw. 2014 r.
  • Baza klientów wzrosła do 12,7 mln (wzrost o 15,9% rok do roku), natomiast udział klientów abonamentowych zwiększył się do 48.3% z 45% w 1 kw. 2014 r.
  • PLAY osiągnął udział w rynku na poziomie 21,9% (wzrost o 2,6 pp rok do roku).
  • Dzięki dalszej rozbudowie sieci 4G LTE, na dzień 31 marca 2015 r. zasięg usługi 4G LTE osiągnął 75% populacji.

W 1 kw. 2015 r. PLAY w dalszym ciągu powiększał swoją bazę abonencką oraz ARPU (w stosunku rocznym), co przyczyniło się do dalszego wzrostu przychodów oraz zysku EBITDA. Za okres dwunastu miesięcy zakończony dniem 31 marca 2015 r. przychody zamknęły się kwotą 3 682 mln zł, co stanowi wzrost o 20,5% w porównaniu z okresem dwunastu miesięcy zakończonym w dniu 31 marca 2014 r.
Udział abonentów kontraktowych w całkowitej bazie abonenckiej wzrósł do 48.3% w 1 kw. 2015 r. w porównaniu z 47.3% w 4 kw. 2014 r. i 45% w 1 kw. 2014 r. Wynik ten osiągnięto dzięki dalszemu znacznemu wzrostowi bazy abonentów kontraktowych, który stanowił 81% całkowitego wzrostu bazy abonenckiej w 1 kw. 2015 r.

Baza klientów PLAY wzrosła do 12,7 mln na koniec 31 marca 2015 r., co stanowi ok. 21.9% wszystkich raportowanych abonentów usług mobilnych w Polsce. Udział w rynku zwiększył się o 2.6 pp w porównaniu do 19.3% na dzień 31 marca 2014 r. PLAY pozostał liderem wśród klientów przenoszących swój numer (rynek MNP), osiągając udział w tym rynku na poziomie 50%.

Za okres dwunastu miesięcy zakończony dniem 31 marca 2015 r. skorygowana EBITDA zamknęła się kwotą 1 157 mln zł, co stanowi wzrost o 37% w porównaniu z okresem dwunastu miesięcy zakończonym w dniu 31 marca 2014 r. W samym 1 kw. 2015 r. skorygowana EBITDA wyniosła 323 mln zł, co stanowi wzrost o 12% w porównaniu z 4 kw. 2014 r. W 1 kw. 2015 do wzrostu skorygowanego wyniku EBITDA przyczyniły się znakomite wyniki w zakresie zwiększenia bazy abonentów kontraktowych, powiększając bazę klientów o 321 tys klientów kontraktowych w 1 kw.

2015 r. w porównaniu ze wzrostem o 154 tys. w 1 kw. 2014. „W pierwszym kwartale 2015 r. PLAY w dalszym ciągu odnotowywał świetne wyniki zarówno sprzedażowe jak i finansowe. Nasza baza abonencka wzrosła o 399 tys., dzięki czemu nasz udział w rynku zwiększył się do 21,9%, natomiast przychody zamknęły się kwotą 1 228 mln, co stanowi wzrost o 24,5% w porównaniu z 1 kw. 2014.

Solidny wzrost potwierdza skorygowana marża EBITDA, która zwiększyła się do poziomu 26,3%.”

Jørgen Bang-Jensen, prezes PLAY

Wyniki PLAY za 1 kw. 2015 oraz za okres dwunastu miesięcy zakończony w dniu 31 marca 2015 r.:

!cid_image003_png@01D09799

Podziel się na:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • Blip
  • Wykop
  • Live
  • Twitter
  • PDF

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *