„Wielka Zbiórka Książek” z InPostem

InPost – największy prywatny operator pocztowy w Polsce – wspiera akcję charytatywną „Wielka Zbiórka Książek”, która ruszyła w ramach kampanii społecznej „Zaczytani.org”. Przez cały maj, w 30 Punktach Obsługi Klienta InPost w Warszawie, można oddawać książki dla dzieci, które trafią następnie do nowo otwartych bibliotek Małego Pacjenta. Doręczyciele InPost zapewnią także odpowiednią logistykę, dostarczając książki do docelowych lokalizacji.

logo_zaczytaniCelem akcji jest zebranie jak największej ilości książek, które zostaną przekazane przez jej organizatorów do 30 nowo otwartych bibliotek. W działaniach charytatywnych bierze udział 300 placówek, w tym również 30 Punktów Obsługi Klienta firmy InPost, której doręczyciele zatroszczą się następnie o kwestie logistyczne. Planowane jest zgromadzenie 100 000 książek przeznaczonych dla 55 tysięcy dzieci. Biblioteki zostaną utworzone w szpitalach, hospicjach, domach dziecka oraz przychodniach na terenie całej Warszawy. Oficjalne otwarcia bibliotek odbędą się w czerwcu, z udziałem ambasadorów, wśród których wymienić można między innymi: Andrzeja Grabowskiego, Ewę Wachowicz, Joannę Papuzińską, Marcina Brykczyńskiego czy Magdalenę Różczkę. Konferencja podsumowująca będzie miała miejsce 19 czerwca w Muzeum Powstania Warszawskiego.

Dodatkowo, w okresie od czerwca do grudnia 2015 roku każdy mały pacjent jednego z 13 warszawskich szpitali otrzyma w prezencie książkę, którą będzie mógł zabrać do domu.

„Naszym zdaniem zbiórka książek dla najmłodszych jest doskonałą inicjatywą i od początku nie mieliśmy żadnych wątpliwości, że InPost powinien zaangażować się w tę akcję. Cieszy nas również, że wydarzenie wspierane jest przez tak wiele znamienitych gwiazd, przedsiębiorstw oraz instytucji. Jest to bowiem wyraźny sygnał, że potrzeba niesienia pomocy najmłodszym jest wspólna nam wszystkim. Wsparcie okazane maluchom zawsze procentuje ich radością, oraz – szczególnie w tym przypadku – przynosi efekt w postaci kształtowania wyobraźni i rozwijania pasji czytelniczej. Czujemy się niezwykle szczęśliwi oraz w pewien sposób wyróżnieni, mając szansę niesienia pomocy. Jest to już kolejna tego typu akcja, jaką mamy przyjemność wspierać. Z pewnością w przyszłości będziemy kontynuować naszą działalność charytatywną, angażując się w kolejne projekty” – mówi Sebastian Anioł, Prezes InPost SA.

Obok InPost w akcji bierze udział między innymi: Pałac Prezydencki, Biuro Rzecznika Praw Dziecka, Sejm i Senat, Ministerstwo Edukacji Narodowej, Prezydent Warszawy, Teatr Och, Muzeum Narodowe, Teatr Polonia, Teatr Lalka, Teatr Guliwer, Muzeum Powstania Warszawskiego, a także przedszkola, szkoły, klubokawiarnie oraz mieszkańcy Warszawy. Akcji będą towarzyszyły liczne wydarzenia – konferencje, targi oraz eventy czytelnicze.

Pełny harmonogram wydarzeń:

Wydarzenie Planowana data
Zbiórka książek w Warszawie 04.05-31.05.2015
Konferencja prasowa w Pałacu Kultury i Nauki oficjalnie otwierająca Wielką Zbiórkę Książek z udziałem władz RP, władz Warszawy, sponsorów oraz ambasadorów „Zaczytanych” 06.05.2015
godz.12.00
Event w Sali EMPiK „Junior” oraz performance z Elmerem – słoń w kratkę + warsztaty plastyczne dla dzieci 09.05.2015
godz. 13.00
Event w Instytucie Jana Pawła II z udziałem pisarza Marcina Brykczyńskiego, widowiskiem „Rumcajs i Hanka” w wykonaniu Pana Teatrzyk oraz aktorką Agnieszką Sienkiewicz 14.05.2015godz.11.00
Udział w Targach Książki: kanapa literacka 16.05, w godz. 17.00-17.30 z udziałem Ewy Nowak – pisarki dla dzieci i młodzieży 15.05 – 17.05.2015
Event w Teatrze Małego Widza z udziałem pisarki Agnieszki Frączek 17.05.2015godz.12.30
Event w Centrum ATTIS (piknik rodzinny) 23.05.2015
godz. 10.00
Event w Teatrze Guliwer z udziałem pisarki Joanny Papuzińskiej „Zaczarowana ściana”. Moderatorami eventu będą aktorzy Teatru Guliwer. 24.05.2015
godz. 12.00
Event w Muzeum Ewolucji wraz z warsztatami plastycznymi prowadzonymi przez Centrum Edukacji Dziecięcej 29.05. 2015godz. 11.00
Event w Teatrze 6. piętro, który odbędzie się po spektaklu dla dzieci i młodzieży „Bromba” z udziałem aktorów teatru 2015-05-31
Konferencja prasowa podsumowująca akcję w Muzeum Powstania Warszawskiego z udziałem sponsorów i ambasadorów „Zaczytanych”.
Wręczenie nagród dla szkół oraz przedszkoli.
19 czerwca

InPost – największy prywatny operator w Polsce – dysponuje siecią ponad 8.300 punktów obsługi klienta w całej Polsce, z których 76% czynna jest także w soboty, a 8% w niedziele. Codziennie ponad 10.000 doręczycieli dostarcza pocztę do drzwi mieszkańców w całej Polsce. Adresaci i nadawcy mogą śledzić drogę listów na stronach inpost.pl.

Aż 96% klientów twierdzi, że obsługa w placówkach InPost jest „dobra” i „bardzo dobra” – tak wynika z badań konsumenckich przeprowadzonych w punktach największego prywatnego operatora pocztowego w Polsce[1]. Sondaż potwierdza także zadowolenie Klientów z funkcjonowania całej sieci POK InPost w Polsce. Aż 76% ankietowanych uważa, że znajdują się one „blisko” lub „bardzo blisko” ich miejsca zamieszkania. Ponadto z badań MillwardBrown wynika, że aż 61% Polaków zna firmę InPost[2].

W 2014 roku liczba przesyłek obsłużonych przez InPost wyniosła około 280 mln sztuk. Listy i paczki dostarczane przez InPost są sekwencjonowane w nowoczesnej sortowni, która obsługuje nawet 1,2 mln przesyłek dziennie dzięki zaawansowanym technologicznie urządzeniom sortującym.

W grudniu 2014 InPost sfinalizował przejęcie 100% akcji Polskiej Grupy Pocztowej SA. Spółki zintegrowały swoje struktury operacyjne, a formalne przejęcie akcji stanowiło ostatni etap w procesie akwizycji PGP. Tym samym zwiększy się potencjał obsługi korespondencji przez InPost, w tym także w zakresie kontraktów publicznych. PGP pozostanie jednak oddzielną spółką i marką dedykowaną dla klienta biznesowego wymagającego zaawansowanych usług pocztowych. W ostatnim czasie InPost wygrał przetarg na obsługę korespondencji KRUS wyceniony na niemal 23 mln zł. Ponadto InPost wraz z PGP od roku realizuje obsługę korespondencji sądów powszechnych i prokuratur – dwuletni kontrakt ma wartość niemal 500 mln zł i obejmuje 100 mln przesyłek.

InPost i PGP dzięki efektywności operacyjnej oferują klientom najwyższą na rynku skuteczność doręczeń – aż 75% przesyłek poleconych doręczonych jest bezpośrednio do adresata (bez awiza). Spółki notują także wyższą niż operator wyznaczony terminowość doręczeń przesyłek poleconych – 92% dla listów D+3 oraz 97,5% dla listów D+5.

Więcej informacji dostępnych jest na: www.inpost.pl, www.integer.pl oraz www.zaczytani.org.

[1] Badanie przeprowadzone w punktach obsługi klienta InPost na próbie 818 respondentów.

[2] Badanie zostało przeprowadzone techniką CAPI (Computer Assisted Personal Interview) w dniach 30 stycznia – 3 lutego 2015 roku. Pytania zostały zadane ogólnopolskiej reprezentatywnej grupie osób w wieku 15-75 lat – wynoszącej 1007 osób. Podczas dobierania próby respondentów uwzględniono rozkład terytorialny (16 województw i 7 klas wielkości miejscowości) oraz wzięto pod uwagę płeć i wiek ankietowanych.

Podziel się na:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • Blip
  • Wykop
  • Live
  • Twitter
  • PDF

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *