Unikatowe badanie stylu życia Europejczyków

Już wkrótce pierwsze wyniki drugiej edycji unikatowego badania Samsung Techonomic Index. Wyniki zeszłorocznej edycji były niezwykle ciekawe i przyniosły wiele zaskakujących obserwacji na temat stylu życia współczesnych Europejczyków. W tym roku po raz pierwszy udział w badaniu wezmą także Polacy.

20150210_153912Badanie Samsung Techonomic Index ma na celu śledzenie zmieniającego się stosunku do nowoczesnych technologii i sposobu korzystania z nich. Zostało przeprowadzone po raz pierwszy w kwietniu 2014 r. na zlecenie założonego przez Samsung Lifestyle Reaserch Lab. Objęło reprezentatywne grupy mieszkańców pięciu krajów Europy – Francji, Niemiec, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii i Włoch. Dzięki Techonomic Index udało uzyskać się dokładny obraz stylu życia współczesnych Europejczyków, sposobu w jaki robią zakupy i komunikują się ze sobą. Okazało się, że europejskie domy naszpikowane są nowoczesnymi technologiami, a w domu przeciętnego Europejczyka jest aż 18 urządzeń technicznych. Rodziny przywiązane do nowoczesnych technologii spędzają prawie 8 godzin dziennie na korzystaniu z urządzeń elektronicznych oraz sprzętu AGD w czasie wolnym od pracy. Zauważony został też między innymi znamienny wpływ nowoczesnych technologii na relacje z bliskimi. Prawie 2/3 badanych stwierdziło, że dzięki technologii ich relacje rodzinne poprawiły się.

Ludzie chcą być w bliskim kontakcie z osobami, które są dla nich najważniejsze. Technologia pomaga nam sprostać wyzwaniom związanym z funkcjonowaniem we współczesnym świecie. Życie w oddaleniu od bliskich lub praca po godzinach to wyzwania, które stawia przed nami współczesny świat. W firmie Samsung dążymy do stworzenia technologii, która pomoże nam w optymalny sposób wykorzystać czas spędzany z innymi i ułatwi utrzymanie bliskich relacji mimo oddalenia. Inwestujemy znaczne środki w badania, które wykraczają poza analizę działania produktu i pozwalają nam przewidzieć przyszłe potrzeby ludzi i wartości, które będą im bliskie – powiedział Olaf Krynicki, Rzecznik Prasowy Samsung Electronics Polska.

20150209_091101Czego możemy się spodziewać po Samsung Techonomic Index II? Przede wszystkim zasięg badania został znacznie rozszerzony, tym razem przepytani zostali respondenci aż w 18 krajach Europy, w tym także w Polsce. Pozwoli to lepiej poznać podobieństwa i różnice pomiędzy stylem życia i wpływem na nie nowoczesnej technologii w Polsce i innych krajach Unii Europejskiej. Zasięg badania a także ilość badanych – 18 000 osób, czynią drugą edycję Techonomic Index największym badaniem zachowań konsumenckich w historii firmy Samsung. Jedną z części badania będzie powtórzenie pytań zadanych konsumentom w 2014 r. – pozwoli to obserwować zmiany w postawach i zachowaniach mieszkańców Europy oraz przewidywać nadchodzące trendy. Jednak w tym roku badanie zostanie także poszerzone o wiele nowych, ciekawych kwestii – jak chociażby rozwój rynku aplikacji oferujących treści na żądanie, Internet rzeczy czy problem prywatności i bezpieczeństwa w kontekście rozwoju nowoczesnych technologii.

Już w ciągu najbliższych tygodni firma Samsung przedstawi pierwsze wyniki Samsung Techonomic Index II – unikatowego badania stylu życia współczesnych Europejczyków.

 

Podziel się na:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • Blip
  • Wykop
  • Live
  • Twitter
  • PDF

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *