Sieć Paczkomatów® InPost ma już 1300 lokalizacji

Zaledwie w miesiąc zainstalowano 200 nowych maszyn!

InPost – lider w zakresie rozwiązań dedykowanych branży e-commerce i właściciel największej na świecie sieci Paczkomatów® – powiększył liczbę innowacyjnych terminali w Polsce o kolejnych 200 lokalizacji. Decyzja o rozbudowie sieci wynika z rosnących potrzeb mieszkańców mniejszych miejscowości, którzy coraz chętniej korzystają z oferty e-sklepów i ma na celu zapewnienie im możliwości odbioru paczek w trybie 24/7. Spółka zamierza kontynuować ekspansję i zainstaluje w 2015 roku łącznie 600 nowych Paczkomatów®. Za realizację tych założeń będzie odpowiedzialny Ireneusz Kazimierczyk, doświadczony specjalista w zakresie rozwoju sieci, który od marca 2015 roku pełni funkcję prezesa zarządu InPost Paczkomaty.

Ireneusz KazimierczykDecyzja o nowych lokalizacjach Paczkomatów® InPost na terenie Polski to efekt dynamicznie rosnącej popularności tych urządzeń wśród konsumentów. Statystyki wskazują, że aż 99% klientów korzystających z tej formy dostawy jest zadowolonych z terminowości i jakości usług świadczonych za pomocą terminali InPost, a blisko 60% produktów odbieranych jest z nich poza standardowymi godzinami otwarcia punktów usługowych.

Instalacja Paczkomatów® InPost w kolejnych 200 lokalizacjach to odpowiedź na rosnące potrzeby konsumentów. Z naszych obserwacji wynika, że wśród użytkowników platform e-sprzedażowych – takich, jak m.in. Allegro – to właśnie osoby zamieszkałe w mniejszych miejscowościach stanowią systematycznie powiększającą się grupę odbiorców zamawianych produktów. Popularność naszego rozwiązania i wysoką lojalność klientów potwierdzają statystyki. Zgodnie z naszymi najnowszymi danymi dynamika liczby paczek w 2014 roku w porównaniu z rokiem 2012 przekroczyła 440%. Zamierzamy kontynuować dotychczasowe tempo wzrostu i systematycznie powiększać nasz udział w rynku przesyłek” – komentuje Ireneusz Kazimierczyk, prezes zarządu InPost Paczkomaty.

Ireneusz Kazimierczyk zdobywał doświadczenie m.in. jako dyrektor krajowej ekspansji sieci sklepów Biedronka, dyrektor zarządzający i twórca centrali do obsługi ponad 250 sklepów Żabka, prezes zarządu Czerwonej Torebki, a w latach 2013 – 2015 prezes zarządu spółki Merlin.pl.

Paczkomaty® InPost są doceniane zarówno przez detalistów, jak i konsumentów na całym świecie. Wyróżnia je innowacyjność i wykorzystanie najnowocześniejszych rozwiązań technicznych. Dzięki rewolucyjnemu serwisowi SzybkieZwroty.pl osoby dokonujące zakupów online mogą dokonać bezpłatnej wymiany lub zwrotu towaru do e-sklepu w jednym miejscu. W 2014 roku we wszystkich Paczkomatach® InPost zainstalowano czytniki kart płatniczych, z których istotna część umożliwia płatności zbliżeniowe. Z kolei od lutego 2015  użytkownikom terminali została zaproponowana nowa funkcjonalność zaawansowanego śledzenia przesyłek.

Dostawę za pomocą Paczkomatów® InPost umożliwia obecnie blisko 6.500 e-sklepów na świecie (m.in. Merlin, MediaMarkt, Saturn, Gandalf.com.pl, Answear.com) oraz 30.000 sprzedawców oferujących swoje produkty na Allegro. Według badań Grupy Integer.pl, w sumie z Paczkomatów® InPost skorzystało już ponad 20 milionów klientów, a 98% paczek jest gotowych do odbioru w ciągu 24 godzin od nadania. Aż 98% użytkowników deklaruje chęć ponownego skorzystania z usługi, a 97% z nich poleca je znajomym.

W listopadzie InPost zawarł porozumienie z Allegro o strategicznej współpracy w ramach dostaw produktów zamawianych online. Teraz w opcjach przesyłki każdy e-sprzedawca może dodać nowe możliwości: Allegro PaczkomatyÒ InPost (7,99 zł) i Allegro Polecony InPost (3,94 zł). Jest to najtańsza dostępna forma dostawy – zarówno w odniesieniu do listu poleconego, jak i paczki. W każdej z tych opcji klienci mają zagwarantowany darmowy zwrot kupionego towaru.

Fot. Paczkomat InPostDla e-sklepu powodami wyboru dostawy za pomocą Paczkomatów® InPost jest konkurencyjna cena przesyłki i komfort dla klienta. Jak pokazują statystyki Grupy Integer.pl, ponad połowa przesyłek jest odbieranych z innowacyjnych terminali między godziną 17 a 20, a 30% w trakcie weekendu. Popularność korzystania z terminali poza standardowymi godzinami pracy tradycyjnych firm kurierskich i punktów usługowych dowodzi dużego zapotrzebowania na nieograniczone czasowo rozwiązania. Analitycy Deloitte wskazują, że e-sprzedawcy, którzy nie zaoferują opcji „kilknij i odbierz”, której najdoskonalszą wersję stanowią właśnie Paczkomaty® InPost, poniosą istotne ryzyko braku wzrostu sprzedaży online. Ze statystyk wynika, że 80% klientów sklepów internetowych jest bardziej skłonnych do dokonania zakupów, jeśli e-sklep oferuje wysyłkę właśnie do Paczkomatu® InPost[1]. Ograniczone opcje dostawy są z kolei powodem rezygnacji z zakupów dla blisko ¾ kupujących (73%)[2].

Paczkomaty® InPost stanowią aktualnie największą na świecie sieć do samodzielnego nadawania i odbierania paczek przez całą dobę, 7 dni w tygodniu, bez kolejek i w dogodnej lokalizacji, zapewniając tym samym najwyższy poziom obsługi logistycznej dla towarów zamawianych w Internecie.

Więcej informacji dostępnych jest na: www.paczkomaty.pl, www.inpost.pl oraz www.integer.pl.

[1] Źródło: Interaktywnie.com, Raport E-commerce 2014, http://issuu.com/responsivecheckout/docs/raport_e-commerce

[2] Źródło: dane Grupy Integer.pl

Podziel się na:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • Blip
  • Wykop
  • Live
  • Twitter
  • PDF

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *