Serwis InPost Direct rusza w Wielkiej Brytanii

InPost – globalny lider w obszarze automatyzacji usług pocztowo-kurierskich i właściciel największej na świecie sieci Paczkomatów – uruchomił w Wielkiej Brytanii serwis InPost Direct – proste i wygodne narzędzie dla właścicieli małych przedsiębiorstw, sprzedawców online i konsumentów. Dzięki niemu przygotowanie i nadanie przesyłki za pomocą sieci PaczkomatówÒ InPost będzie jeszcze szybsze. Nowe rozwiązanie od InPost pozwoli ominąć kolejki w gorącym sezonie przedświątecznym – naklejkę adresową można wygodnie wydrukować w domu, a wysłanie paczki w najbliższym PaczkomacieÒ InPost zajmie zaledwie kilka sekund. Usługa działa także w Polsce pod nazwą „Manager paczek”.

Paczkomat InPost_Wielka BrytaniaSkorzystanie z serwisu jest niezwykle proste – wystarczy, że nadawca odwiedzi stronę inpostdirect.co.uk, wprowadzi wagę i rozmiar paczki oraz dane adresata. System wygeneruje etykietę, którą należy przykleić do paczki, a tę zostawić w skrytce wybranego PaczkomatuÒInPost.

Klienci, którzy wysyłają kilka paczek na raz, mogą również skorzystać z narzędzia „Manager Paczek” dostępnego na stronie internetowej. Zamiast wpisywać pojedynczo informacje o wymiarach paczki i dane adresowe, wystarczy do systemu wprowadzić formularz Excel, który zostanie automatycznie i szybko przetworzony na etykiety. E-detaliści mogą także skonfigurować Managera ze swoim kontem na Amazonie lub eBay, dzięki czemu proces przygotowania przesyłek będzie jeszcze sprawniejszy. W Polsce podobne udogodnienia są stosowane od dawna – InPost udostępnia Managera Paczek jako integralny element konta na Allegro, jak też jako dodatkowe oprogramowanie dla wszystkich sklepów internetowych.

„Największa w Wielkiej Brytanii sieć automatycznych punktów odbioru click&collect, tworzona przez PaczkomatyÒ InPost, stanie się jeszcze wygodniejsza i szybsza w użyciu dzięki uruchomieniu usługi InPost Direct. Ostatecznie wszyscy chcemy korzystać z takiej dostawy, którą charakteryzuje elastyczność, prostota i bezpieczeństwo wysyłki, zwłaszcza przed świętami Bożego Narodzenia, gdy spodziewamy się realizacji rekordowej ilości przesyłek. InPost Direct jest przystępnym, automatycznym i bezproblemowym rozwiązaniem dla wszystkich, którzy nie chcą czekać w kolejce na poczcie lub na kuriera, żeby nadać paczkę” – mówi Jonathan Smith, prezes InPost UK.

Paczkomaty InPost_statystykiW Polsce InPost zawarł porozumienie z Allegro o strategicznej współpracy w ramach dostaw produktów zamawianych online. Teraz w opcjach przesyłki każdy e-sprzedawca może dodać nowe możliwości: Allegro PaczkomatyÒ InPost (7,99 zł) i Allegro Polecony InPost (3,94 zł). Będzie to najtańsza dostępna forma dostawy – zarówno w odniesieniu do listu poleconego, jak i paczki. W każdej z tych opcji klienci mają zagwarantowany darmowy zwrot kupionego towaru. Poza Allegro, konsumenci kupujący we wszystkich sklepach internetowych także mają możliwość bezpłatnej wymiany towaru lub zwrotu za pośrednictwem PaczkomatówÒ InPost i serwisu SzybkieZwroty.pl. Wszystkie PaczkomatyÒ InPost są wyposażone w czytniki kart płatniczych, część obsługuje też płatności zbliżeniowe – docelowo funkcjonalność ta będzie wprowadzona we wszystkich urządzeniach.

Obecnie w Wielkiej Brytanii działa ponad 1.000 Paczkomatow InPost – ponad 70% Brytyjczyków mieszka w obrębie 5 mil od najbliższego Paczkomatu® InPost. Zasięg urządzeń na terenie Wielkiej Brytanii dynamicznie się zwiększa. Jest to możliwe dzięki licznym kooperacjom z silnymi rynkowymi graczami. We współpracy z Transport for London, londyńskim zarządcą metra – InPost uruchomił już terminale m.in. na parkingu przy stacji metra Buckhurst Hill oraz nadworcu autobusowym Victoria Station. W wyniku umów partnerskich innowacyjne urządzenia pojawiły się w sieci supermarketów Morrisons oraz sklepów Toys R Us. Paczkomaty® InPost w znaczącym stopniu zwiększą także elastyczność dostaw konsumentom korzystającym z oferty czołowych podmiotów rynku logistycznego i sektora e-commerce w Wielkiej Brytanii, takich jak: MetaPack oraz P4D.

Urządzenia InPost „szyte” na miarę dzisiejszych czasów są już dostępne na 22 międzynarodowych rynkach. Zaledwie w kilka lat podbiły oprócz Polski: Australię, Chile, Wielką Brytanię, Włochy, Francję, Irlandię, Islandię, Litwę, Łotwę, Ukrainę, Estonię, Rosję, Cypr, Słowację, Malezję, Czechy, a także:, Kolumbię, Arabię Saudyjską, Kostarykę, Salwador oraz Gwatemalę. Na całym świecie funkcjonuje – w różnych modelach biznesowych – ponad 3500 Paczkomatów®. Spółka planuje instalację kolejnych 6000 terminali na terenie Europy, Azji, obu Ameryk, a także na Bliskim Wschodzie.

Najwyższą jakość usług InPost potwierdzają nagrody: polscy internauci już po raz trzeci wyróżnili InPost nagrodą Ekomersy w kategorii „Najlepszy produkt/usługa wspierający logistykę e-sklepu”. Innowacyjność firmy została doceniona przez tygodnik WPROST tytułem „Innowatora Roku 2014”.

O międzynarodowym uznaniu InPost świadczą liczne wyróżnienia: tytuł ‘Supplier of the Year’ podczas Post Expo 2014, czterokrotne zwycięstwo w prestiżowym konkursie World Mail Award w latach 2010 – 2013, nagroda „The Delivery Excellence Award 2014” w kategorii: „Best Carrier Contribution to Delivery Innovation”, które Paczkomatyâ InPost otrzymały 2014 w Wielkiej Brytanii, czy Postal Technology International Award w kategorii ‘Retail Innovation of the Year’ za ‘Innowację Roku’.

Więcej informacji na: www.integer.pl, www.paczkomaty.pl, www.inpost.pl, a także www.inpost24.com.

Podziel się na:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • Blip
  • Wykop
  • Live
  • Twitter
  • PDF

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *