Rusza dziesiąta edycja kampanii IKEA „1 euro to majątek – Pluszaki dla edukacji”

  • Każdego roku przed Świętami Bożego Narodzenia IKEA, realizując kampanię „1 euro to majątek – Pluszaki dla edukacji”, wspiera programy edukacyjne UNICEF i Save the Children dla dzieci w krajach rozwijających się
  • Dodatkowo, IKEA w Polsce zachęca swoich klientów do przekazania zakupionych pluszaków dzieciom przebywającym pod opieką różnych lokalnych organizacji pozarządowych

4 listopada rozpocznie się kolejna, dziesiąta już edycja kampanii IKEA “1 euro to majątek – Pluszaki dla edukacji”, która potrwa do 29 grudnia 2012 roku. Za każdą kupioną w tym czasie w sklepach firmy pluszową maskotkę lub książeczkę dla dzieci, IKEA Foundation przekaże 1 euro na programy edukacyjne prowadzone na całym świecie przez organizacje UNICEF i Save the Children. W ramach ubiegłorocznej edycji IKEA Foundation zebrała rekordową sumę 12,4 miliona euro, z czego 281 875 euro w Polsce. Polacy mogą dodatkowo wesprzeć dzieci pozostające pod opieką lokalnych organizacji, takich jak szpitale, rodziny zastępcze czy fundacje
i towarzystwa wspierające dzieci oraz rodziny, wrzucając kupione pluszaki do specjalnych pojemników w sklepach.

IKEA Foundation współpracuje z organizacjami UNICEF i Save the Children od wielu lat. Od momentu inauguracji kampanii “1 euro to majątek – Pluszaki dla edukacji” w 2003 roku, IKEA Foundation zebrała już 47,5 miliona euro, pomagając 8 milionom dzieci z ponad 40 krajów na całym świecie w zdobyciu dobrego wykształcenia. Fundusze pozyskane w ramach tegorocznej edycji zostaną przekazane głównie na poprawę jakości nauczania ubogich dzieci z krajów rozwijających się.

Wsparcie programów UNICEF i Save the Children

Zakres współpracy IKEA Foundation z organizacjami partnerskimi ma charakter ogólnoświatowy. Środki przekazane organizacji Save the Children zostaną przeznaczone na wsparcie projektów edukacyjnych dla dzieci wykluczonych społecznie, w tym należących do mniejszości narodowych, niepełnosprawnych oraz mających problemy w nauce dzieci
z Kambodży, Wietnamu, Bangladeszu, Indonezji, Myanmaru, Filipin, Litwy i Rumunii. Fundusze dla UNICEF zostaną natomiast przeznaczone na kontynuację programu „Szkoły dla Afryki”, którego celem jest zapewnianie dostępu do wysokiej jakości edukacji dzieciom z krajów, takich jak: Burkina Faso, Etiopia, Madagaskar, Mali, Mozambik, Niger, RPA i Malawi.

„IKEA, jej pracownicy oraz klienci, którzy wspierają kampanię «1 euro to majątek – Pluszaki dla edukacji», pomagają w realizacji ważnego celu. Przekazane fundusze umożliwiły nam zapewnianie dostępu do wysokiej jakości edukacji milionom dzieci, a dzięki Państwa pomocy
w tym roku możemy osiągnąć jeszcze więcej”
– powiedział John Winston, kierownik ds. partnerstw korporacyjnych UNICEF.

 

Pluszaki dla dzieci w Polsce i na świecie

W tym roku do pluszowej rodziny IKEA dołączają leśni przyjaciele z serii VANDRING, np. pacynki jeżyk, niedźwiedź i sowa, które pobudzają ciekawość świata i pokazują, że warto dbać o środowisko naturalne. Pojawią się one również na różnych tekstyliach z serii VANDRING zaprojektowanych przez Ann-Cathrine Sigrid Ståhlberg. Dodatkowo występują w książeczce IKEA Family dla dzieci pt. „Jeżyk wyrusza w świat” autorstwa Ulf Stark, ilustrowanej przez Ann -Cathrine. Nie zabraknie też znanych i lubianych maskotek, takich jak brokuł i marchewka TORVA, myszki GOSIG MUS i miś FABLER BJÖRN.

Pluszowe maskotki lub książeczka będą wspaniałym prezentem dla dziecka na Mikołajki czy Święta Bożego Narodzenia. Nie tylko są miłe w dotyku i świetnie nadają się do zabawy, ale także pobudzają wyobraźnię i stymulują do nauki. Z pewnością dadzą wiele radości i pomogą przetrwać trudne chwile również dzieciom chorym i potrzebującym, przebywającym
w szpitalach oraz podopiecznym domów dziecka czy szkół specjalnych. Wystarczy tylko wrzucić zakupioną maskotkę do specjalnie przygotowanego pojemnika w dowolnym sklepie IKEA
w Polsce. Niezależnie od tego, czy wybranego pluszaka przeznaczymy na prezent dla naszego dziecka czy malucha, którego nie znamy, warto pamiętać, że kupując taką maskotkę, przyczyniamy się również do rozwoju edukacji potrzebujących dzieci na całym świecie.

„Pluszaki to świetny sposób dla IKEA, jej klientów i pracowników, aby podzielić się świąteczną radością z naszymi własnymi dziećmi, a jednocześnie pomóc innym dzieciom, których być może nigdy nie spotkamy ani nie zobaczymy, ale które bardzo potrzebują naszego wsparcia” – powiedział Per Heggenes, dyrektor zarządzający IKEA Foundation.

Podziel się na:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • Blip
  • Wykop
  • Live
  • Twitter
  • PDF

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *