Reklamacje w banku w 30 dni – inaczej bank będzie musiał ją uznać

piggy-bank-1238584Od 19 października wchodzi w życie ustawa, która wprowadza zasadę iż reklamacja nierozpatrzona w ciągu 30 dni będzie uznawana automatycznie racje tegoż klienta. Ma ukrócić sytuację, w których to klienci przez wiele miesięcy nie otrzymują odpowiedzi na swoje reklamacje. Maksymalny czas rozpatrywania nie będzie mógł jednak przekroczyć łącznie 60 dni.

 

Ustawa o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i o Rzeczniku Finansowym – rozwiązuje jeden, podstawowy problem – bezkarność banków w związku z rozpatrywaniem wszelkich roszczeń ze strony klientów, co najczęściej oznaczało brak odpowiedzi na składane reklamacje przez wiele miesięcy.

Klienci otrzymają także dostęp do Rzecznika Finansowego, który będzie mógł występować w sporach między klientami a firmami z sektora finansowego.

Co ważne będzie mógł także podjąć interwencję w przypadku braku realizacji po myśli klienta, w sytuacji, gdy bank lub inna instytucja finansowa nie udzieli odpowiedzi na reklamację lub nie rozpatrzy jej w terminie.

Rzecznik będzie miał także możliwość podjęcia inicjatywny ustawodawczej w zakresie ochrony klientów firm finansowych.

Rzecznika powoła na stanowisko Premier – który to w drodze zarządzenia określi zasady pracy biura Rzecznika oraz wybory jego maksymalnie trzech zastępców.

fot. Kamil Dratwa, pl.freeimages.com

Podziel się na:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • Blip
  • Wykop
  • Live
  • Twitter
  • PDF

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *