Rafał Brzoska: Będzie otwarcie na małe firmy i wiele nowości w InPost

Rafał BrzoskaGrupa InPost uruchomiła dedykowany branży prawniczej usługę SmartLex – w jej ramach każda kancelaria prawna może stworzyć własny punkt odbioru i nadawania przesyłek. Z wypowiedzi prezesa spółki wynika, że jeszcze w tym roku spółka wyda ok. 40 mln złotych na poprawę działania usług i nowe elektroniczne narzędzia.


InPost i Polska Grupa Pocztowa (PGP) planują oferowanie dedykowanych swoich usług dla kancelarii prawnych oraz małych i średnich firm. Pierwszym krokiem jest uruchomiona wczoraj komplementarna usługa „SmarLex” – jest to usługa umożliwiająca nadawanie przesyłek bezpośrednio z kancelarii. Kancelaria może otworzyć w swoich strukturach punkt nadawania i odbioru przesyłek. Przesyłki odbierana są z kancelarii co najmniej raz dziennie, a przesyłki do konkretnych osób w kancelarii mogą być awizowane we własnym punkcie awizacyjnym. Całość wspiera aplikacja dostępna on-line. InPost oferuje np. listy polecone taniej niż Poczta Polska – w stosunku do listów poleconych w ramach usługi powszechnej (standardowa oferta).
Każdy listonosz InPost i PGP zostanie wyposażony w tablet, dzięki któremu będzie mogła być realizowana usługa elektronicznego potwierdzenia odbioru (EPO). Docelowo także znikną papierowe awizacje. – Planujemy, wspólnie z Ministerstwem Sprawiedliwości, wdrożenie do końca września EPO. Prowadzący postępowanie (sędzia, prokurator, itp.) będzie mógł w chwilę po odebraniu listu przez adresata otrzymać informację, czy przesyłka dotarła oraz kto ją odebrał (widoczny będzie skan podpisu)– mówi nam Rafał Brzoska, prezes zarządu Grupy Integer.pl
Brzoska dodaje, że wspólnie ze środowiskiem prawniczym będzie przekonywał ustawodawców do zmiany prawa pocztowego tak, aby elektroniczna usługi takie jak EPO i e-awizacja stała się standardem i była uregulowana. – Chcemy aby docelowo nasi klienci mogli, przy okazji odbioru przesyłek poleconych, aktywować u naszych listonoszy e-awizację. Oznaczać to będzie, że o kolejnych awizowanych przesyłkach dowiedzą się przy pomocy sms lub e-mail. Technicznie jesteśmy gotowi świadczyć ją już teraz, a celem jest to aby usługa była powszechnie dostępna. – dodaje Brzoska.
Zdaniem Brzoski usługa e-awizacji nie jest powszechnie używania, ponieważ aby z niej skorzystać (aktywować) trzeba udać się do placówki pocztowej i wypełniać papierowy formularz, dlatego jego zdaniem niezbędne jest zmiana prawa, która uprości proces awizacji przesyłek pocztowych i przyspieszy to obieg dokumentów.
Celem spółki na najbliższy rok to przede wszystkim pozyskanie nowych klientów także w segmencie małych i średnich przedsiębiorstw. Pierwszym krokiem jest uruchomienie produktu SmartLex – w kolejnych miesiącach funkcjonalność SmartLex będzie udostępniania kolejnym grupom klientów. – Będziemy dynamicznie rozwijać się, dlatego chcemy udostępnić nasze usługi także dla małych i średnich firm, które nie są tzw. nadawcami masowymi, a dziś korzystają przede wszystkim z usług narodowego operatora pocztowego – dodaje Brzoska.
Rozmawiał: Łukasz Roguski-Tomaszek, MobileArena.pl

Podziel się na:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • Blip
  • Wykop
  • Live
  • Twitter
  • PDF

One thought on “Rafał Brzoska: Będzie otwarcie na małe firmy i wiele nowości w InPost”

  1. Idźmy z postępem cywilizacyjnym! Świetne rozwiązania Pan proponuje! Jestem za, oby udało się je wprowadzić w życie!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *