„Poradnik dla konsumentów – usługi telekomunikacyjne”  

Urząd Komunikacji Elektronicznej ma  przyjemność zaprezentować –  do wykorzystania –  stworzony przez Urząd „Poradnik dla konsumentów – usługi telekomunikacyjne”. Dbałość o poszanowanie praw konsumentów w stosunkach prawnych z przedsiębiorcami telekomunikacyjnymi to jeden z głównych priorytetów Prezesa UKE.

image001_jpgKonsumenci, którzy są odbiorcami usług telekomunikacyjnych, często skarżą się na to, że operatorzy telekomunikacyjni nie wykonują umów w sposób należyty, np. naliczają kwotę wg niewłaściwego cennika, mają miejsce przerwy w świadczeniu usługi, zapisy regulaminów i umów są sprzeczne z prawem. Do Urzędu co roku trafia kilka tysięcy próśb o interwencję lub mediacje. Z postępowań prowadzonych przed Prezesem UKE wynika również, że często zastrzeżenia konsumentów są uzasadnione – w ostatnim czasie ok. 70% spraw o interwencję i niemal połowa spraw o mediację została zakończonych na korzyść konsumentów. Tylko w 2014 r. na rzecz konsumentów udało się odzyskać niemal 1,5 mln zł. Dlatego priorytetem jest ochrona konsumentów nie tylko przed działaniami nieuczciwymi, naruszającymi prawo telekomunikacyjne czy konsumenckie, ale także tymi nieetycznymi – wykorzystującymi brak świadomości konsumentów odnośnie do swoich praw. Intencją UKE jest nieustanne podnoszenie świadomości konsumentów odnośnie do ich praw, które powinni egzekwować przy zawieraniu i wypełnianiu każdej transakcji czy umowy.

W UKE działa Centrum Informacji Konsumenckiej, gdzie pod nr tel. 801-900-853 konsumenci otrzymują bezpłatne informacje oraz porady prawne od kompetentnych (?) pracowników UKE.  Kontakt z Centrum to z reguły pierwszy ruch konsumenta, który po rozpatrzeniu reklamacji nie wie jakie dalsze działania i kroki może podjąć i jakie przysługują mu prawa. Istnieje również stworzona specjalnie dla konsumentów strona www.cik.uke.gov.pl, na której zamieszczane są istotne informacje, dotyczące m.in. praw konsumentów,  zmieniających się i nowych przepisów prawa czy sposobów rozwiązywania sporów z dostawcami usług telekomunikacyjnych.

Poradnik dostępny jest pod adresem: http://www.uke.gov.pl/poradnik-dla-konsumentow-uslugi-telekomunikacyjne-15592

Podziel się na:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • Blip
  • Wykop
  • Live
  • Twitter
  • PDF

One thought on “„Poradnik dla konsumentów – usługi telekomunikacyjne”  ”

  1. W sumie, cieszę sie, że wreszcie jakiś poradnik został wydany. Przyda się, na pewno nie zaszkodzi. Przedsiębiorstwa telekomunikacyjne bardzo często stosują klauzule niedozwolone w swoich umowach, będzie coś może na ten temat? Już nawet małe e-sklepy bardziej dbają o to, żeby klauzule abuzywne nie „gościły” w ich umowach…

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *