PGP podpisała umowę z PLAY na obsługę korespondencji w systemie EPO

Polska Grupa Pocztowa podpisała z P4 – właścicielem marki PLAY – umowę na obsługę korespondencji z wykorzystaniem Elektronicznego Potwierdzenia Odbioru (EPO). Ma to przyspieszyć dostarczanie korespondencji wymagającej zwrotnego potwierdzenia odbioru, zautomatyzować i uprościć obsługę przesyłek, a także obniżyć koszty całego procesu.

Play_logo„Właściciel sieci PLAY to jeden z naszych najdłuższych stażem klientów z branży telekomunikacyjnej. Pierwszą umowę podpisaliśmy w 2008 roku. Zasada ‘rośniemy z naszymi klientami’ ma tutaj doskonałe zastosowanie. Wraz z pojawieniem się zapotrzebowania na usługi pocztowe wykorzystujące najnowocześniejsze rozwiązania informatyczne, rozszerzyliśmy naszą dotychczasową współpracę z PLAY o EPO” – mówi Witold Szczurek, prezes zarządu PGP S.A.

EPO_grafikaEPO to rozwiązanie teleinformatyczne zastępujące dotychczasowe papierowe zwrotne potwierdzenie odbioru. Dzięki temu innowacyjnemu rozwiązaniu odbiorca podpisuje się na terminalu elektronicznym, a informacja o odebraniu korespondencji w czasie rzeczywistym trafia do systemu informatycznego nadawcy. Zastosowanie EPO pozwala na skrócenie i zautomatyzowanie procesów pocztowych, co przekłada się na wymierne korzyści, zwłaszcza dla nadawców korespondencji masowej.

„Play jest liderem elektronicznego fakturowania. Po podpisaniu umowy z Polską Grupą Pocztową, także tradycyjne przesyłki papierowe wysyłane za potwierdzeniem odbioru będą dystrybuowane w możliwie najnowocześniejszy sposób. Dla naszych klientów to przede wszystkim pewność i krótszy czas dostarczenia przesyłki, a przy tym pełna kontrola procesu doręczenia gwarantowana przez nadawcę. Bardzo ważne jest też uproszczenie całej logistyki związanej z przygotowaniem korespondencji, a następnie szybka informacja zwrotna o doręczeniu, która od lutego 2015 roku w PLAY będzie przekazywana on-line do wewnętrznych systemów obsługi klienta i archiwizacji korespondencji”powiedział Andrzej Kulesza, Kierownik Działu Przychodów i Fakturowania Play.

W listopadzie 2014 roku Polska Grupa Pocztowa zakończyła wdrożenie Elektronicznego Potwierdzenia Odbioru we wszystkich sądach dwóch apelacji: krakowskiej i białostockiej. Na potrzeby 65 sądów obu apelacji pracuje blisko 1000 doręczycieli wyposażonych w elektroniczne terminale, a awizowaną korespondencję można odebrać w aż 500 punktach awizacyjnych.

Dzięki zastosowaniu elektronicznych terminali obrót korespondencją sądową po wprowadzeniu EPO jest krótszy nawet o kilkanaście dni. Czas liczony od ekspedycji korespondencji z Sądu do zarejestrowania potwierdzenia EPO w systemie Sądu:

  • dla przesyłek doręczonych (81% wolumenu) – średni czas obiegu to 1,5 dnia
  • dla przesyłek awizowanych, wydanych (15% wolumenu) – średni czas obiegu 5 dni
  • dla przesyłek zwróconych (błędny adres ect.) (1%) – średni czas obiegu 2,4 dnia
  • dla przesyłek awizowanych, nie podjętych w terminie (3%) – średni czas obiegu 19 dni

Elektroniczne Potwierdzenie Odbioru zostało także laureatem konkursu Innowacja Roku 2014. Projekt EPO został bardzo wysoko oceniony przez kapitułę konkursu, jako innowacja, która ma bardzo duży wpływ na funkcjonowanie rynku i klientów prawie wszystkich sektorów gospodarki. Program Innowacje Roku realizowany jest pod patronatem Wydziału Nauk Technicznych Polskiej Akademii Nauk oraz Fundacji Centrum Innowacji FIRE.

Polska Grupa Pocztowa jest jednym z technologicznych liderów polskiego rynku pocztowego, świadczącym usługi doręczania na terenie Polski i wszystkich krajów należących do Światowego Związku Pocztowego. W swoim procesie doręczeniowym PGP wykorzystuje najnowocześniejsze linie sortownicze. Cały proces wspomagany jest przez system informatyczny, rejestrujący codzienny ruch przesyłek. Umożliwia to ich śledzenie na każdym etapie dystrybucji i pozwala na bieżące rozliczanie poszczególnych operacji.

W grudniu 2014 InPost – największy prywatny operator pocztowy w Polsce – sfinalizował przejęcie 100% akcji Polskiej Grupy Pocztowej SA. Spółki zintegrowały swoje struktury operacyjne, a formalne przejęcie akcji stanowiło ostatni etap w procesie akwizycji PGP. Tym samym zwiększy się potencjał obsługi korespondencji przez InPost, w tym także w zakresie kontraktów publicznych. PGP pozostanie jednak oddzielną spółką i marką dedykowaną dla klienta biznesowego wymagającego zaawansowanych usług pocztowych. W ostatnim czasie InPost wygrał przetargi na obsługę korespondencji rządowego Centrum usług Wspólnych o wartości 33 mln zł oraz KRUS – wycenionego na niemal 23 mln zł. Ponadto InPost wraz z PGP od roku realizuje obsługę korespondencji sądów powszechnych i prokuratur – dwuletni kontrakt ma wartość niemal 500 mln zł i obejmuje 100 mln przesyłek.

InPost i PGP oferują atrakcyjne ceny usług pocztowych – nawet o 40% niższe niż konkurencja – oraz najwyższą na rynku skuteczność doręczeń – aż 75% przesyłek poleconych doręczonych jest bezpośrednio do adresata (bez awiza). Spółki notują także wyższą niż operator wyznaczony terminowość doręczeń przesyłek poleconych – 92% dla listów D+3 oraz 97,5% dla listów D+5.

Więcej informacji na: www.integer.pl, www.inpost.pl oraz www.pgpsa.pl.

Podziel się na:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • Blip
  • Wykop
  • Live
  • Twitter
  • PDF

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *