Paczkomaty InPost – 140 maszyn w Malezji jeszcze w 2014 roku

Paczkomaty® InPost rozpoczynają ekspansję w kolejnym azjatyckim kraju. InPost Malezja – spółka odpowiedzialna za rozwój sieci – zawarła kluczowe umowy z partnerami na terytorium Malezji. Na mocy strategicznych porozumień, Skynet oraz iSIS – krajowi liderzy branży kurierskiej – odpowiadać będą za obsługę logistyczną Paczkomatów® InPost. Pierwsze kilkadziesiąt urządzeń zostanie rozlokowanych w Kuala Lumpur na stacjach Petronas Mesra Stations oraz w placówkach sieci spożywczej Tesco. Od listopada 2014 roku na terenie Malezji funkcjonować będzie 140 innowacyjnych terminali, zaś do końca 2016 roku aż 350.

Paczkomat InPost_malezjaW ramach kooperacji e-klienci korzystający z dostawy produktów za pośrednictwem kurierów, będą mogli wybrać jako jedną z możliwych opcji wysyłkę przesyłki do Paczkomatu® InPost. Obecnie trwa etap integracji wspólnej aplikacji IT obu partnerów, za pośrednictwem jednego z największych lokalnych integratorów IT – firmy Impressivecom Sdn. Bhd.

„Realizujemy strategię zakładającą intensywne rozszerzanie sieci Paczkomatów® InPost w Azji. Region ten już wkrótce stanie się największym rynkiem e-commerce na świecie, dlatego jako globalny lider chcemy wprowadzać tu innowacyjne standardy odbioru paczek. Malezja to nie tylko jeden z ‘siedmiu tygrysów Azji’, ale także rynek dojrzały i otwarty na innowacyjność, kluczowy dla wejścia do Południowo-Wschodniej Azji. Wraz z Singapurem generuje prawie połowę sprzedaży z handlu internetowego w Południowo-Wschodniej Azji, mimo że populacja obu krajów to tylko 8% tej części kontynentu[1]. Dlatego region ten jest tak istotny dla rozwoju naszej międzynarodowej sieci” – mówi Rafał Brzoska, prezes Grupy Integer.pl.

„Współpraca z InPost Malaysia rozszerzy naszą ofertę o innowacyjne formy dostawy produktów, które są niezbędne w tak dynamicznie rozwijającej się branży, jaką jest e-commerce. Paczkomaty® InPost pozwolą nam w znaczącym stopniu zoptymalizować koszty dostarczania towarów, zwłaszcza w przypadku większej skali zamówień” komentuje Teo Bee Yap, Skynet Executive Director.

Mamy pewność, że Paczkomaty® InPost okażą się sukcesem w Malezji. Sfinalizowaliśmy pierwsze partnerstwa, a obecnie kluczowi na rynku e-detaliści integrują swoje systemy IT tak, by oferować Paczkomaty® InPost jako opcję dostawy” – dodaje Christian Secci, Managing Director, InPost Malaysia.

Paczkomaty® InPost stanowią aktualnie największą na świecie sieć do samodzielnego nadawania i odbierania paczek przez całą dobę, 7 dni w tygodniu, bez kolejek i w dogodnej lokalizacji, zapewniając tym samym najwyższy poziom obsługi logistycznej dla towarów zamawianych w Internecie. Urządzenia „szyte” na miarę dzisiejszych czasów są już dostępne na 21 międzynarodowych rynkach. Zaledwie w kilka lat podbiły oprócz Polski: Arabię Saudyjską, Australię, Chile, Wielką Brytanię, Włochy, Francję, Irlandię, Islandię, Litwę, Łotwę, Ukrainę, Estonię, Rosję, Cypr, Słowację, Czechy, a także: Kolumbię, Kostarykę, Salwador oraz Gwatemalę. Na całym świecie funkcjonuje – w różnych modelach biznesowych – ponad 3500 Paczkomatów®. Spółka planuje instalację kolejnych 6000 terminali na terenie Europy, Azji, obu Ameryk, a także na Bliskim Wschodzie i w Afryce.

W Hong Kongu – na mocy umowy z CX Courier, czołowym azjatyckim operatorem kurierskim – InPost rozstawi 300 Paczkomatów® do końca 2016 roku. Pierwsze innowacyjne maszyny w tym regionie świata pojawią się już we wrześniu 2014 roku, a około 150 z nich zostanie zainstalowanych do końca 2015 roku. Z kolei na Bliskim Wschodzie sfinalizowano umowę z Aramex Group – czołowym graczem na rynku usług logistyczno-transportowych, która pozwoli na stworzenie pierwszej na Bliskim Wschodzie i w Afryce transgranicznej sieci Paczkomatów® InPost. Oficjalny start sieci nastąpi pod koniec 2014 roku i obejmie docelowo kilkanaście krajów, w tym m.in.: Zjednoczone Emiraty Arabskie, Arabię Saudyjską, Oman, Bahrajn, Katar, Jordanię, Liban, Kuwejt, Egipt oraz Republikę Południowej Afryki.

Najwyższą jakość i innowacyjność Paczkomatów InPost potwierdził tryumf InPost w międzynarodowym konkursie World Mail Awards 2013. Tym razem spółka zwyciężyła w kategorii ‘Obsługa Klienta’, pokonując operatorów takich, jak: Singapore Post oraz LibanPost.

Paczkomaty® InPost na stałe zagościły również w świadomości internetowych konsumentów. InPost wspólnie z NCR zwyciężył również w międzynarodowym konkursie Postal Technology International Awards, w kategorii ‘Retail Innovation of the Year’. Za ‘Innowację Roku’ Jury konkursu uznało Paczkomat modułowy V generacji.

Z kolei w Wielkiej Brytanii Paczkomaty® InPost zdobyły tytuł „The Delivery Excellence Award 2014”, w kategorii: „Best Carrier Contribution to Delivery Innovation”. W głosowaniu internautów innowacyjne urządzenia Grupy Integer.pl pokonały czołowych graczy rynku pocztowo-kurierskiego w Wielkiej Brytanii na czele z: DPD, Nightline, Arrow XL, ByBox oraz UK Mail.

Więcej informacji na: www.integer.pl, www.paczkomaty.pl, www.inpost.pl

[1] http://www.payvision.com/cross-border-ecommerce-singapore-malaysia

Podziel się na:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • Blip
  • Wykop
  • Live
  • Twitter
  • PDF

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *