Mytaxi rozwiązuje umowy w ramach polityki jakości

Dzięki systemowi ocen w mytaxi, motywacja do świadczenia usług na najwyższym poziomie jest szczególnie wysoka. Przekonali się o tym taksówkarze mytaxi, którzy aby kontynuować współpracę muszą utrzymać ocenę powyżej 4,5 gwiazdki. Tylko w marcu mytaxi z powodu zbyt niskiej średniej ocen rozwiązało umowę z blisko 30 kierowcami.

mytaxi_WarszawaWedług danych mytaxi, na początku marca ponad 96% kierowców posiadało ocenę wyższą niż 4,5 gwiazdki, na maksymalnie 5 możliwych. Jednocześnie aż 55% z nich otrzymało ocenę powyżej 4,7 gwiazdki. Natomiast niecałe 4% kierowców posiadało ocenę niższą niż 4,5 gwiazdki, co skutkowało rozwiązaniem umowy. System ocen, a także wewnętrzne regulacje mytaxi dotyczące zatrudniania nowych kierowców realnie wpływają na poprawę jakości świadczonych usług na rynku taxi, jak i do poprawy wizerunku samych taksówkarzy.

Licencja to nie wszystko

Podstawowe kryteria przystąpienia do mytaxi to: zdany egzamin, licencja na taksówkę, orzeczenie o niekaralności i wysoka kultura osobista. Natomiast głównym wyznacznikiem jakości usługi świadczonej przez kierowcę mytaxi jest liczba gwiazdek i komentarze pasażerów. Co jeszcze jest brane pod uwagę? Przede wszystkim stan auta (standardowo nie może być starsze niż 10 lat), uczciwość oraz nieodrzucanie raz przyjętych kursów. Oceny i komentarze są co tydzień analizowane, co pozwala szybko zweryfikować stan zadowolenia użytkowników z usługi kierowcy. Taksówkarze najsłabiej oceniani w systemie są wzywani na rozmowę i weryfikację stanu samochodu. W niektórych przypadkach skutkuje to natychmiastowym zerwaniem umowy.

Jak uniknąć niskiej oceny?

Twórcy aplikacji, wraz z najlepiej ocenianymi kierowcami, stworzyli krótki poradnik dla taksówkarzy, ze wskazówkami jak otrzymywać wysokie oceny. Na liście znalazły się m.in.:

  • Entuzjazm i przyjazne nastawienie do pasażera
  • Auto utrzymane w czystości i zakaz palenie papierosów w środku
  • Pytanie do pasażera jaką drogą chce jechać
  • Niewymuszanie napiwków

Dzięki wysokim wymaganiom, jakie mytaxi stawia wobec swoich kierowców, mam pewność, że pracuję w gronie taksówkarzy, którzy podchodzą do swojego zawodu z oddaniem i zaangażowaniem. – mówi Piotr, kierowca mytaxi. Motywuje mnie to do dalszych starań o jakość mojej usługi i ciągłego sprawdzania na ile gwiazdek oceniają mnie pasażerowie. – dodaje.

Taksówkarz – wolny zawód?

Ogromną zaletą systemu ocen w mytaxi jest możliwość budowania własnej bazy stałych klientów. Pozytywna ocena pasażerów przekłada się na liczbę zleceń i stanowi większą motywację dla kierowców do świadczenia usług na wysokim poziomie. Każdy z nich jeździ własnym samochodem, a dobry stan jego utrzymania gwarantuje większą liczbę kursów i wyższe zarobki. Kierowcy doceniają też swobodę, jaką daje im praca w mytaxi – sami ustalają sobie dni i godziny pracy, płacąc prowizję wyłącznie za zrealizowane kursy.

Podziel się na:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • Blip
  • Wykop
  • Live
  • Twitter
  • PDF

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *