mytaxi przedstawia pierwszy mobilny system płatności na rynku taksówek

Od teraz mytaxi jako pierwsza aplikacja w Polsce umożliwia nie tylko bezpośrednie zamówienie kursu i ocenę kierowcy, ale także rozliczenie za przejazd między kierowcą a pasażerem za pomocą smartfona. mytaxi jest pierwszą aplikacją w Polsce, która uruchamia na rynku taksówek mobilny system płatności bez użycia gotówki czy karty kredytowej.

iphone_5s_bl_group-of-3_payment_R5_pl„Płać przez Aplikację” jest pierwszym mobilnym systemem płatności w Polsce umożliwiającym bezpośredni sposób rozliczenia pomiędzy kierowcą i pasażerem poprzez aplikację mytaxi. Do tej pory nie było w Polsce mobilnego systemu płatniczego funkcjonującego bez dodatkowych rozwiązań jak NFC, kod QR lub terminal kart płatniczych. Korzystanie z funkcji „Płać przez Aplikację” jest dla pasażera bezpłatne. Taksówkarz płaci mytaxi prowizję w wysokości 3% opłaty za kurs. Wymianą danych z bankami przy wszystkich transakcjach zajmuje się licencjonowana firma partnerska.

Innowacyjna metoda płatności dla rynku taksówkowego

Cieszymy się, że nareszcie możemy zaoferować nasz unikalny system płatności na rynku polskim. Od wprowadzenia naszej aplikacji w Polsce w 2012 roku mogliśmy zauważyć, że rynek ten zmienia się bardzo dynamicznie. Zarówno taksówkarze, jak i pasażerowie byli bardzo otwarci na technologię mytaxi i jesteśmy pewni, że z podobnym entuzjazmem przyjmą naszą najnowszą usługę –  twierdzi Krzysztof Urban, dyrektor zarządzający mytaxi w Polsce.

Rejestracja pasażera w aplikacji jest bardzo łatwa: pasażer wprowadza jednorazowo dane dotyczące wybranego sposobu płatności – karty kredytowej (VISA lub MasterCard) – a następnie może już bezpośrednio w taksówce płacić za przejazd przez aplikację mytaxi. Po zakończeniu kursu taksówkarz inicjuje proces płatności wprowadzając na swoim smartfonie cenę za przejazd zgodnie ze wskazaniem taksometru. Sekundę później cena wyświetla się na smartfonie pasażera, który może jeszcze dodać opcjonalny napiwek dla kierowcy, a następnie zatwierdza płatność i cenę wprowadzając kod PIN. Cały proces płatności, w którym transfer danych jest w całości zaszyfrowany, odbywa się w sposób bezpieczny i przejrzysty w ciągu kilku sekund. Pasażer otrzymuje potwierdzenie płatności bezpośrednio po transakcji na swój adres e-mail.

Mobilne płatności stanowią przyszłość, a mytaxi jest pionierem w tej dziedzinie. Sądzimy, że smartfony w ciągu kilku lat zastąpią nasze portfele – podsumowuje Krzysztof Urban.

Model płatności mobilnych mytaxi

Niemcy, Hiszpania i USA przetarły szlak: tam usługa „Płać przez Aplikację” dostępna jest od 2012 roku i odniosła pełny sukces. 80% z 45 000 zarejestrowanych w tych krajach kierowców mytaxi korzysta już z płatności mobilnych. W Warszawie już pierwszego dnia działania usługi  90% taksówkarzy mytaxi będzie gotowych do świadczenia usługi „Płać przez Aplikację”. Poza tym Polska charakteryzuje się dynamicznie rosnącą liczbą osób korzystających ze smartfonów – posiada je już 41%[1] Polaków, a postępujący rozwój technologiczny może sprawić, że do 2015 roku wartość transakcji przeprowadzanych mobilnie będzie wynosiła w Polsce ok. 9,4 mld dol.[2]

Korzyść dla kierowców: napiwki wyższe niż zazwyczaj

Usługa „Płać przez aplikację” przynosi wiele korzyści również dla taksówkarzy. Doświadczenia z innych krajów pokazały, że napiwki przy rozliczeniach poprzez „Płać przez Aplikację” wynoszą nawet 15%. Przy średniej cenie za kurs wynoszącej 25 PLN taksówkarz uzyskałby dodatkowy obrót w wysokości ponad 3,75 PLN. Pokrywa to nie tylko koszty transakcji za korzystanie z nowego serwisu, ale także opłatę za pośrednictwo mytaxi w wysokości 3 PLN. Dla porównania: w lokalnych korporacjach taksówkowych kierowcy płacą miesięcznie po kilkaset złotych za pośrednictwo w zleceniach. Do tego dochodzą dodatkowe stałe koszty za dzierżawę terminali płatniczych w celu realizacji transakcji bezgotówkowych związane dodatkowo ze sporymi kosztami poszczególnych transakcji.

Do końca 2014 roku mytaxi planuje rozliczanie jednej trzeciej wszystkich kursów w Polsce poprzez usługę „Płać przez Aplikację” i w ten sposób zaoferowanie taksówkarzom wartościowej usługi dodatkowej pozwalającej wyprzedzić konkurencję. Usługa „Płać przez Aplikację” funkcjonuje na platformach operacyjnych iOS, Android i BlackBerry 10.



[1] Źródło: Ipsos: E-commerce and M-commerce In Poland, 2013 r.

[2] Źródło: Wg prognoz Instytutu Homo Homini

Podziel się na:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • Blip
  • Wykop
  • Live
  • Twitter
  • PDF

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *