mfind.pl: od 1 stycznia 2016 większe kary za brak ważnego OC – nawet 3.700 zł

„Wirtualny policjant”, czyli sposób na kierowców, którzy nie ubezpieczą swojego pojazdu
Nowe, wyższe kary dla właścicieli pojazdów bez ważnego OC oraz wzrost cen ubezpieczeń komunikacyjnych – to jedne z najważniejszych zmian, które wejdą w życie od stycznia 2016 roku. Za brak ubezpieczenia OC przez okres dłuższy niż 14 dni właścicielowi – w zależności od zarobków i rodzaju posiadanego pojazdu – będzie groziła kara nawet do 3.700 złotych.

mfind.pl od 1 stycznia 2016 większe kary za brak ważnego OC - nawet 3.700 zł_fotoJak uniknąć nieprzyjemności, nie przepłacając za polisę? Dzięki porównywarce ubezpieczeń AC/OC mfind.pl właściciel pojazdu może zapoznać się z najtańszymi dostępnymi na rynku ofertami ubezpieczycieli, ale co najważniejsze kupić najlepszy i dopasowany do indywidualnych potrzeb wariant. Zakupione ubezpieczenie w kanale online zapewnia dokładnie taki sam zakres świadczeń, jak polisa nabyta u przedstawiciela TU.

„Część kierowców świadomie rezygnuje z ubezpieczenia, traktując to, jako pewnego rodzaju oszczędność. Myślą, że brak uregulowania jednej raty czy też przerwa w ubezpieczeniu nie zostanie odnotowana, a mimo to wciąż poruszają się po drogach całego kraju. Nic bardziej mylnego – zarówno w świetle nowych przepisów, jak i rozwiązań wykorzystywanych przez Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny. Przykładem jest tu chociażby wirtualny policjant, który jest wykorzystywany przez UFG już od 2012 roku. Rozwiązanie to nie tylko monitoruje, ale skutecznie wyłapuje przypadki przerw w ubezpieczeniu pojazdu, co – miejmy nadzieję – wpłynie na kierowców mobilizująco” – mówi Bartosz Salwiński, współzałożyciel i członek zarządu mfind.pl, jednej z największych porównywarek OC/AC w Polsce.

Jak wynika z danych1 Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego (UFG) ponad 70% kierowców poruszających się pojazdem bez ważnej polisy OC to osoby, które nie uregulowały kolejnej raty ubezpieczenia (40%) lub nabyły samochód i nie zauważyły, że polisa poprzedniego właściciela wygasła, ponieważ OC zakupione razem z samochodem nie odnawia się automatycznie (33%).

„Sytuację z pewnością odmieni także apel Komisji Nadzoru Finansowego, która we wrześniu 2015 roku zwróciła się do Towarzystw Ubezpieczeniowych o zakończenie wojny cenowej. Inicjatywa ta może już w niedalekiej przyszłości spowodować wzrost cen polis komunikacyjnych, a to z kolei z pewności wyraźnie wpłynie na rozwój wirtualnych narzędzi umożliwiających zakup najbardziej atrakcyjnej opcji ubezpieczeniowej. Najłatwiejszą metodą, która na to pozwala jest skorzystanie z wirtualnej porównywarki polis AC/OC. Należy przy tym pamiętać, że tego typu rozwiązanie zapewnia dokładnie taki sam zakres świadczeń, jak tradycyjny przedstawiciel Towarzystwa Ubezpieczeniowego. Z kolei największą jego zaletą jest możliwość dopasowania polisy do indywidualnych po najniższej dostępnej na rynku cenie” – Bartosz Salwiński.

Znalezienie w internecie najlepszej oferty ubezpieczenia komunikacyjnego może być szybkie i proste dzięki porównywarce mfind.pl, która cechuje się:

  • samodzielnym sprawdzaniem historii wypadkowej przy współpracy z ubezpieczycielami.
  • przedstawianiem rzetelnych i obiektywnych wyników kalkulacji ofert największej liczby ubezpieczycieli – współpracuje z największymi w Polsce towarzystwami ubezpieczeniowymi, wśród których są m.in. AVIVA, Proama, Benefia, AXA Direct, You Can Drive, MTU, LINK4, Liberty Ubezpieczenia. mfind.pl porównuje i wybiera najlepsze opcje ubezpieczenia spośród nawet 76 ofert ubezpieczycieli.
  • możliwością stworzenia indywidualnego konta klienta umożliwiającego zachowanie wszystkich wprowadzonych danych dotyczących kierowcy oraz samochodu.
  • bezpieczeństwem danych użytkowników, które udostępniane są wyłącznie towarzystwom ubezpieczeniowym w celu przygotowania konkretnej oferty ubezpieczenia.
  • oficjalnym informowaniem o podjętej współpracy reklamowej z wybranymi towarzystwami ubezpieczeniowymi.
  • największą, kompletną bazą samochodów wśród internetowych porównywarek OC/AC z wygodną, intuicyjną wyszukiwarką.
  • pomocą specjalistów z branży ubezpieczeniowej, którzy przygotowują ofertę dopasowaną do potrzeb klienta oraz odpowiadają na wszelkie wątpliwości związane z ubezpieczeniami komunikacyjnymi. Doradcy mfind.pl troszczą się o Klientów także w trakcie likwidacji szkód.

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez mfind.pl, aż 82% Polaków słyszało o możliwości zakupu ubezpieczeń OC/AC przez internet, a już 30% skorzystało z zakupu polisy OC/AC online. Zebrane dane pokazują również, że aż 95,5% Polaków kupujących polisy ubezpieczeniowe przez internet jest zadowolonych z przeprowadzonej transakcji.

Co więcej, klienci, którzy już raz zakupili polisę drogą cyfrową, chętnie skorzystają z tej formy ponownie – trend ten potwierdza ponad 97% badanych. Dla 59% Polaków cena składki OC/AC jest priorytetowym kryterium podczas zakupu polisy. Z kolei dla 50,7% najważniejszy jest zakres usług, które obejmuje ubezpieczenie.

W 2015 roku udziałowcem spółki mfind został fundusz Internet Ventures FIZ, którego współudziałowcami są Krajowy Fundusz Kapitałowy i MCI Management. Wartość transakcji wyniosła 6 mln złotych, a pozyskane środki zostaną przeznaczone na rozwój serwisu.

Zakres obowiązkowego ubezpieczenia OC jest regulowany Ustawą2. Według jej zapisów zakład ubezpieczeń sprawcy zdarzenia ponosi odpowiedzialność za szkody wyrządzone przez niego w ruchu drogowym. Limity odpowiedzialności ubezpieczycieli przypadające na jedno zdarzenie są wysokie:

  • 5 milionów euro na szkody wyrządzone na osobach,  a w tym m.in. koszty leczenia, rehabilitacji, hospitalizacji, renty w przypadku niezdolności do pracy, renty w przypadku śmierci poszkodowanego i wszystkie koszty związane z oszacowaniem wysokości odszkodowania)
  • 1 milion euro na szkody wyrządzone na mieniu, a w tym przede wszystkim: koszty naprawy pojazdów, holowania, wynajęcia pojazdu zastępczego oraz koszty naprawy mienia publicznego i prywatnego uszkodzonego podczas zdarzenia drogowego
Podziel się na:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • Blip
  • Wykop
  • Live
  • Twitter
  • PDF

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *