Merlin.pl: aż 95% czytelników twierdzi, że tradycyjne książki nigdy nie wyjdą z użycia

Według raportu „Pokaż jak czytasz” przygotowanego przez Merlin.pl – największy polski e-sklep – aż 95% osób czytających twierdzi, że drukowane książki nigdy nie wyjdą z użycia. Czytelnicy zapytani o preferencje zakupowe potwierdzili także wysoką popularność e-sklepów z literaturą, z których w pierwszej kolejności korzysta aż 83% badanych. Drugie miejsce pod względem popularności zajęły tradycyjne księgarnie – 44% respondentów zadeklarowało, że po ulubioną lekturę najczęściej udaje się właśnie do nich. Raport potwierdza również, że dla większości badanych głównym źródłem informacji o nowych tytułach jest internet.

„O rosnącej popularności e-księgarni decyduje szereg czynników: m.in. szeroki asortyment, niższe ceny, oszczędność czasu i wygoda zakupów komentuje Marta Jac, kierownik działu Książka w Merlin.pl. Ciekawym wnioskiem wynikającym z naszych badań jest także wysokie przeświadczenie czytelników o tym, że książka tradycyjna nigdy nie wyjdzie z użycia. Pomimo rosnącej popularności ebooków, aż 95% badanych jest przekonana, że nie zagrożą one książce w wersji drukowanej. Obecnie uważamy, że najważniejsza jest popularyzacja czytelnictwa w ogóle, a forma lektury – ‘papier’ czy wersja elektronicznato indywidualny wybór każdego z czytelników” – mówi Marta Jac, kierownik działu Książka w Merlin.pl

Merlin_wykres

Z raportu przygotowanego przez Merlin.pl – pierwszą polską księgarnię internetową, a obecnie jeden z największych e-sklepów – wynika, że informacji na temat interesujących książek samodzielnie szuka w internecie aż 65% badanych. Wirtualne serwisy publikujące informacje o bestsellerach są źródłem inspiracji dla ponad połowy (52%) osób. Z rekomendacji znajomych i rodziny korzysta z kolei 42% respondentów, a wydawnicze akcje promocyjne prowadzone za pośrednictwem mediów – radia, telewizji oraz prasy drukowanej – śledzi 37% z nich.

Raport Merlin.pl „Pokaż jak czytasz” jest również dostępny w opracowaniu graficznym.

[1] Źródło: Badanie zostało przeprowadzone techniką ankietową, za pośrednictwem strony AnkietaPlus.pl, wśród klientów Merlin.pl, w maju 2015 roku. W badaniu wzięło udział 1013 osób.

Podziel się na:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • Blip
  • Wykop
  • Live
  • Twitter
  • PDF

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *