Lepiej Żywca!

Marka Żywiec rozpoczęła konkurs pod hasłem „Lepiej Żywca”. Po raz kolejny będzie zachęcała Polaków do językowych zabaw. Akcja jest elementem nowej kampanii reklamowej, prezentującej bardziej dynamiczną, otwartą i pomysłową twarz marki. Punktem głównym prowadzonych działań jest spot reklamowy pokazujący świat Żywca i jego konsumentów.

 

Lepiej to gatunek literacki stworzony przez Wisławę Szymborską. Standardowo składa się
z dwóch wersów, z których pierwszy zawiera absurdalny wybór i zaczyna się wyrazem „Lepiej” (lub „Lepszy”, „Lepsza” czy „Lepsze”), a drugi słowem „niż” lub „niźli”.
Z przymrużeniem oka pokazuje alternatywę dla pewnych rzeczy, np.:

 

Lepiej się w leżaku złożyć, niż lepieja nie ułożyć.

Marka Żywiec postanowiła wykorzystać ten gatunek w nowej zabawie słownej – „Lepiej Żywca”.

 

Akcja „Lepiej Żywca” jest częścią nowej kampanii reklamowej prezentującej wartości marki, mieszczące się w sformułowaniu „polski apetyt na życie”. Podczas prowadzonych działań Żywiec ukazuje swoje nowoczesne, twórcze i wielowymiarowe oblicze. Konsument definiowany jest natomiast takimi cechami jak energia, ciekawość świata czy odwaga. Konkurs jest tym samym naturalną konsekwencją tego, co jest dla Żywca ważne – docenia bowiem kreatywność, fantazję, pasję i nieszablonowe podejście do życia. Celem projektu „Lepiej Żywca” jest uwolnienie twórczej energii oraz zainspirowanie Polaków do literackich eksperymentów. Żywiec zachęca do wykorzystywania plastyczności języka polskiego przez tworzenie przewrotnych kombinacji słownych i poszukiwanie humorystycznych rymów.
W konkursie liczyć się będzie pomysłowe podejście do tematu oraz niesztampowe połączenia wyrazów.

Codziennie na stronie www.zywiec.com.pl na uczestników konkursu czekać będą nowe lepiejowe zadania. Ich twórczość oceni jury w składzie Stanisław Tym, Monika Brodka, Marek Raczkowski oraz Tymon Tymański. Wybór jurorów nie jest przypadkowy – każdy
z nich nie tylko na co dzień pracuje słowem, ale uosabia również kluczowe wartości marki. Stanisław Tym jest znanym satyrykiem, niebojącym się wyrażać własnego zdania. Monika Brodka to buntowniczka z góralską duszą i jednocześnie wielowymiarowa artystka uwielbiająca muzyczne eksperymenty. Marek Raczkowski w bezkompromisowy sposób przedstawia na papierze otaczającą nas rzeczywistość, a Tymon Tymański to nonkonformista, niepokorny muzyk, zawsze chodzący własnymi ścieżkami. Tak zróżnicowana komisja gwarantuje także wysoki poziom rywalizacji. Codziennie na najlepszych będą czekały dwa iPhone’y 5 oraz 10 kart prezentowych Empik o wartości 100 zł. Akcja rozpoczęła się 19 listopada i potrwa przez 8 tygodni- aż do 13 stycznia.

 

Promocja konsumencka w naturalny sposób wpisuje się w nową kampanię reklamową.
W prowadzonej komunikacji Żywiec umacnia wizerunek marki jako najlepszego polskiego piwa premium jednocześnie udowadniając, że doskonale rozumie dynamiczne oraz pełne energii i kreatywności pokolenie Polaków. W towarzyszącym kampanii spocie reklamowym zaprezentowany zostanie świat marki oraz jej konsumentów, ukazujący polski apetyt na życie przez pryzmat takich cech jak m.in. nienasycenie, odwaga, dociekliwość i pomysłowość. Marka, wchodząc w nowy etap komunikacji, poszerza horyzonty, nie rezygnując jednak
ze swoich wartości i dowodząc, że innowacyjność i energia są na stałe wpisane w jej charakter.

 

Pomysłodawcą nowego pozycjonowania jest agencja DDB Warszawa. Autorem projektu „Lepiej Żywca” jest agencja Men at Work, która przygotowała także projekty limitowanych opakowań oraz kampanię outdoorową i prasową dotyczącą nowej promocji konsumenckiej. Za obsługę internetową konkursu odpowiada Pride&Glory Interactive. Media zakupił dom mediowy Macroscope OMD, za obsługę PR odpowiedzialna jest agencja TBWA PR.

 

Projekt otrzyma szerokie wsparcie marketingowe w punktach sprzedaży, na nośnikach reklamy zewnętrznej oraz w prasie. W tym samym czasie pojawi się także spot reklamowy osadzony w nowej strategii. Jego oficjalna premiera będzie miała miejsce 19 listopada
w kluczowych stacjach ogólnopolskich. Wcześniej spot będzie można zobaczyć na portalach Facebook i YouTube.

Podziel się na:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • Blip
  • Wykop
  • Live
  • Twitter
  • PDF

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *