Kupujesz śmietanę przez internet? Sprawdź gdzie bez trudu ją zareklamujesz!

Robisz zakupy spożywcze przez Internet? Boisz się ryzyka, że gdy coś będzie nie tak sklep nie uzna twojej reklamacji? Sprawdziliśmy w trzech sklepach internetowych z produktami spożywczymi, jak postępują, gdy niezbędne
jest złożenie reklamacji. O dziwo nie jest aż tak źle, choć nie obyło
się bez małych problemów.

Pod lupą serwisu TrudnyKlient.pl znalazły się trzy markety internetowe oferujące sprzedaż artykułów spożywczych przez sieć. Wybór
nie był przypadkowy – braliśmy pod uwagę ceny, dostępność produktów
i warunki dostaw.

Tym razem jednak skupiliśmy się na sposobie, jak sklepy rozpatrują reklamacje zgłaszane przez klientów.

Metodologia badania:

W każdym sklepie wykonaliśmy minimum dwa zamówienia.

Jeśli pojawiły się jakiekolwiek nieprawidłowości (uszkodzenia opakowań,
brak zamówionych towarów, itp.) zgłaszaliśmy je obsłudze telefonicznie.

Ocenie podlegało staranność realizacji zgłoszeń reklamacyjnych, przejrzystość procedury oraz poziom zaangażowania pracowników w rozwiązaniu problemów.

Ponadto oceniliśmy świeżość dostarczonych produktów oraz staranność
i sposób ich zapakowania.

Wszystkie sklepy realizują swoje usługi na terenie Warszawy. Są w średniej półce cenowej, choć ceny produktów nie były najistotniejszym kryterium podlegającym ocenie.

Sklepy internetowe z artykułami spożywczymi, które testowaliśmy:

Auchan Direct – powstały w okresie wakacyjnym sklepie internetowym

Hipernet24.pl – działa kilka lat, cieszy się dużym zainteresowaniem.

a.pl – internetowa marka delikatesów Bomi –

Dlaczego przez Internet?

My bardzo cenimy sobie taką możliwość. Oszczędzamy czas i siły, zakupy przyjeżdżają prosto do naszego domu, a kurier wnosi je wprost do kuchni.

Wzięliśmy pod lupę trzy sklepy, z których korzystaliśmy i były sytuacje „awaryjne”. Pierwszym z nich jest

Auchan Direct

 

Zamówienia składaliśmy wielokrotnie, głównie w okresie wakacyjnym,
a  sklep był w początkowej fazie działania.

Na kilka zamówień nie obyło się bez reklamacji, np. jedną z nich był jogurt, który uszkodził się w trakcie transportu – no cóż, może się zdarzyć. W końcu opakowania takich produktów są dość delikatne.

Reakcja sklepu

Kurier od razu wrócił po produkt i na następny dzień rano otrzymaliśmy nowy produkt z innym niespodzianką  i przeprosinami od firmy.

Wszystkie zamówienia przywożone są w specjalnych kartonach z nadrukiem Auchan Direct. Wygląda to naprawdę elegancko, jest czyste i schludne. Wadą jest jednak czas realizacji zamówień, najczęściej zakupy docierają na następny dzień, ale aby było to możliwe trzeba złożyć je przed godziną 22, inaczej są realizowane dopiero w kolejnym dniu. Błyskawicznie reagują na uwagi na Facebooku – np. gdy kurier miał niewielkie opóźnienie, na pytanie zadane na profilu co dzieje się z dostawą bardzo szybko kurier zadzwonił i określił dokładnie godzinę przyjazdu.

Ocena obsługi reklamacji: 

Ocena pakowania:

Ocena świeżości produktów:

Kolejnym sklepem, który sprawdzaliśmy był:

Hipernet24.pl

Sklep działa od dłuższego czasu, więc ma wiedzę operacyjną, a co się dzieje w przypadku reklamacji?

 

Po telefonie na infolinię, czekamy na kontakt ze strony pracownika, który to zamówienie kompletował. Na następny dzień pracownik do Nas dzwoni i już nie jest tak kolorowo. Odnosimy wrażenie, że pracownik próbuje nam wmówić winę w uszkodzeniu produktu (w tym wypadku był to odświeżacz powietrza). Jednak nasza upartość nie pozwala nam na to, by sprawę pozamiatać pod dywan. Walczymy dalej. Cytując: „Kierownik krzywo patrzy na takie reklamacje”- na naszej twarzy pojawił się dziwny uśmieszek. „To może wymienimy przy następnym zamówieniu?, albo wymieni pani w sklepie”- kolejne pytanie pracownika. To nas nie satysfakcjonuje, w związku z czym nalegamy na wymianę jeszcze dziś. Po kilku kolejnych zdaniach udaje nam się wymusić na firmie to, aby wymienili produkt. Tym razem się udało.

 

Na dwa zamówienia w ciągu ostatniego miesiąca jedno wymagało złożenia reklamacji.

 

Sklep pakuje produkty w stare kartony, które zostają w sklepie po hurtowych dostawach. Zatem czasami wyglądają strasznie. Nie wpływa to oczywiście na zawartość, ani i jakość ale może wyglądać niedbale. Atutem Hipernet24.pl jest jednak czas dostawy. Można śmiało powiedzieć, że może zastąpić to tradycyjne wyjście na zakupy do Hipermarketu.

Ocena obsługi reklamacji:

Ocena pakowania:

Ocena świeżości produktów:

Nasza redakcja również robiła zakupy w

 

W tym przypadku, robiliśmy zamówienia kilkakrotnie w ciągu kilku miesięcy, nigdy nie mieliśmy żadnych problemów. Dostarczono na pełnowartościowe produkty. więc nie musieliśmy składać reklamacji.

Zakupy pakowane są w papierowe torby z nadrukiem A.pl. W przypadku opakowań zwrotnych- zostały zabrane one przy kolejnej dostawie, a koszty zwrócone w gotówce.

Ocena obsługi reklamacji: nie dotyczy

Ocena pakowania:

Ocena świeżości produktów:

 

Podziel się na:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • Blip
  • Wykop
  • Live
  • Twitter
  • PDF

One thought on “Kupujesz śmietanę przez internet? Sprawdź gdzie bez trudu ją zareklamujesz!”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *