Klienci PKO Banku Polskiego skorzystają z usługi błyskawicznych przelewów BLIKIEM na telefon

PKO Bank Polski dołączył do grona banków, które oferują swoim klientom nową usługę P2P. Dzięki niej 1,5 miliona klientów bankowości mobilnej Banku może za pośrednictwem systemu płatności BLIK przelewać środki na wskazany numer telefonu. PKO Bank Polski jest największym bankiem uniwersalnym w Polsce i piątym po Banku Millennium, ING Banku Śląskim, Banku Zachodnim WBK i mBanku, który wdraża tę usługę.

logo_pkobp_dzien_dobryPKO Bank Polski jest jednym z założycieli systemu płatności mobilnych BLIK. System wywodzi się z aplikacji IKO stworzonej na potrzeby PKO Banku Polskiego. Dziś BLIK to uniwersalne rozwiązanie, które swoim zasięgiem obejmuje największe krajowe instytucje bankowe.
W ramach BLIKA użytkownicy otrzymują możliwość nie tylko dokonywania płatności swoim telefonem  w sklepach tradycyjnych i internetowych, ale także m.in. wypłat z bankomatów i przelewów na wskazany numer telefonu  P2P.

Korzystanie z P2P (ang. person-to-person) nie wymaga żadnych dodatkowych narzędzi autoryzacyjnych i jest bardzo proste. Każda osoba, która ma BLIKA w telefonie i chciałaby otrzymać na niego przelew musi najpierw powiązać numer swojego telefonu z rachunkiem w swojej aplikacji bankowej. Osoba przesyłająca pieniądze, która też posiada BLIKA na telefonie, musi jedynie znać numer telefonu odbiorcy. Pieniądze docierają na konto w ciągu kilku sekund.

Cieszymy się, że usługa  błyskawicznych przelewów na telefon będzie dostępna dla klientów PKO Banku Polskiego, największego banku w Polsce, który jest z nami od początku i w znaczący sposób przyczynia się do popularyzacji BLIKA.  Usługa P2P w ramach BLIKA to prosty i bezpieczny mechanizm, pozwalający na dokonywanie szybkich przelewów między powiązanymi numerami telefonów, co znacznie skraca   i ułatwia proces dokonywania tego typu operacji – mówi Grzegorz Długosz, prezes Polskiego Standardu Płatności, spółki, która jest operatorem BLIKA. – W niedługim czasie funkcjonalność ta zostanie wdrożona we wszystkich bankach-uczestnikach systemu –   zaznacza.

Celem Polskiego Standardu Płatności jest upowszechnienie najwygodniejszej i najpopularniejszej wielokanałowej formy płatności. Z BLIKA może korzystać obecnie ponad 1,6 miliona użytkowników, a od uruchomienia systemu w lutym ubiegłego roku dokonano nim około 2,5 miliona transakcji. BLIKIEM można płacić w ponad 130 tysiącach terminali płatniczych w sklepach stacjonarnych, kawiarniach i lokalach usługowych, w większości sklepów internetowych za pośrednictwem większości polskich agentów rozliczeniowych i integratorów płatności, takich jak: eService, Dotpay, Przelewy24, Transferuj.pl, CashBill, eCard, PayTel czy First Data. Za pomocą BLIKA można także wypłacić w bezpieczny sposób gotówkę   z większości, bo z około 14,5 tys. bankomatów (należą do nich między innymi bankomaty sieci Euronet,Planet Cash oraz PayTel).

Więcej informacji na temat nowego systemu płatności mobilnych BLIK można znaleźć na stronie http://www.blikmobile.pl oraz na stronie Polskiego Standardu Płatności – http://www.polskistandardplatnosci.pl.

Podziel się na:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • Blip
  • Wykop
  • Live
  • Twitter
  • PDF

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *