Kina powinny sprzedawać bilety na seanse filmowe a nie reklamowe

Praktyka kin polegająca na sprzedaży biletów na konkretny seans, a później emitowanie reklam przed seansem może naruszać zbiorowe interesy konsumentów – twierdzą prawnicy cytowani przez Dziennik Gazeta Prawna .

cinema_kino
Zdaniem ekspertów cytowanych przez „DGP”, gdy klient kupuje bilet do kina z godziną rozpoczęcia seansu ma prawo do obejrzenia filmu w godzinach wskazanych na bilecie. Dziś bywa z tym różnie – bloki reklamowe z reguły trwają nawet 25 minut. W praktyce konsumenci nie są rzetelnie informowani o warunkach świadczonych usług.

Sprawę prawdopodobnie będzie badał Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Jeśli zarzuty prawników i konsumentów potwierdzą się – największym sieciom kin grożą kary i przede wszystkim zmiana informowania klientów na temat warunków realizacji usług w kinach. Klient powinien być precyzyjnie informowany na temat godziny rozpoczęcia seansu, a nie reklam.

Źródło: Dziennik Gazeta Prawna, foto: sxc.hu

Podziel się na:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • Blip
  • Wykop
  • Live
  • Twitter
  • PDF

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *