Jeszcze dwa tygodnie na zgłoszenie do UPC Digital Art, pierwszego programu UPC dla twórców sztuki cyfrowej

Jeszcze tylko przez dwa tygodnie młodzi artyści, wykorzystujący w swojej pracy nowe technologie, mogą zgłaszać portfolio, by wziąć udział w UPC Digital Art, konkursie organizowanym przez UPC Polska – dostawcę innowacyjnych usług cyfrowych. Twórcy zwycięskiej pracy zdobędą 20.000 złotych, a ich dzieło będzie miało swoją premierę na kanale Sundance Channel.

LogoKonkurs skierowany jest do artystów, którzy tworzą sztukę nowych mediów, w tym m.in. ilustratorów, twórców animacji i muzyki. Zgłaszać mogą się zarówno pojedyncze osoby reprezentujące konkretną umiejętność (np. animacja komputerowa) jak i team’y np. ilustrator i muzyk. Celem UPC Digital Art jest promocja artystów nowych mediów oraz stworzenie pierwszego przeglądu polskiej sceny digital art.

W skład grona jurorskiego weszli m.in. Radzimir Dębski „JIMEK” – polski kompozytor muzyki filmowej i rozrywkowej, dyrygent i producent muzyczny, Kamil Dąbkowski – ekspert w obszarze animacji komputerowej w Platige Image, Andrzej Pągowski – artysta grafik, Konrad Jerin – redaktor naczelny F5, Harold Gronenthal-  wiceprezes wykonawczy ds. programmingu i operacji AMC Global oraz Sundance Channel Global kanału Sundance Channel a także Patrycja Gołos- dyrektor ds. korporacyjnych i polityki publicznej w UPC Polska. Kuratorem UPC Digital Art jest Jakub Koźniewski – designer nowych mediów.

#JakToDziała

Zadaniem konkursowym jest przygotowanie 30-sekundowej animacji, pokazującej wybrany proces działania – np.  zjawisko fizyczne, proces mechaniczny, społeczny. Liczy się przede wszystkim innowacyjne podejście do jego ilustracji. Dlatego uczestnicy konkursu zobowiązani są do wykorzystania szerokiej gamy dostępnych technik analogowych i cyfrowych takich jak np.: druk 3d, mapping 3d, modelowanie, papier, kodowanie generatywne itd. Podstawowym kryterium oceny prac będzie kreatywne rozwinięcie i zinterpretowanie hasła ’To fajnie działa’.

W pierwszym etapie UPC Digital Art, zgłoszenia zawierające próbkę portfolio należy przesyłać na adres: upcdigitalart@fpiec.pl, nie później niż do 16. sierpnia br. W drugim etapie konkursu, który wystartuje pod koniec sierpnia, wyłonione zespoły przygotują animację zgodną z briefem, który opublikowany zostanie na: www.fpiec.pl/feed/upc Uczestnicy, podczas przygotowywania finalnego projektu, będą mogli uczestniczyć w warsztatach mentorskich z każdej z trzech dziedzin: grafiki, muzyki i ilustracji z udziałem m.in. Radzimira Dębskiego, Kamila Dąbkowskiego, Jakuba Koźniewskiego, Andrzeja Pągowskiego oraz Pawła Janickiego – niezależnego twórcy medialnego i producenta operujący w domenie muzyki generatywnej, estetyki microsound i kompozycji algorytmicznej. Prace zbierane będą do 30. września 2015. Finałowym wydarzeniem pilotażowej odsłony UPC Digital Art będzie gala wręczenia nagród. Zwycięski film zdobędzie 20 000 zł i będzie miał swoją premierę telewizyjną na antenie kanału Sundance Channel. O promocję zwycięzców zadbają także partnerzy UPC Digital Art – Facebook oraz F5, Trendy Rynku i Kultury. 

Kolejne informacje na temat konkursu będą publikowane na kanałach social mediaz hashtagiem #ToFajnieDziala i #upcDigitalArt

Szczegóły nt. konkursu oraz regulamin: www.fpiec.pl/feed/upc

Zaproszenie do udziału by Kamil Dąbkowski: link

Organizator: UPC Polska

Partner kreatywny: F5 – Trendy Rynku i Kultury

Partnerzy: Facebook, Platige Image, Sundance Channel

Podziel się na:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • Blip
  • Wykop
  • Live
  • Twitter
  • PDF

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *