Jak zdobyć zaufanie Polaków kupujących w sieci?

Bezpieczeństwo i gwarancja zwrotu pieniędzy kluczowymi kryteriami dla e-konsumentów

Najnowsze badania przeprowadzone przez instytut badania opinii publicznej Infas na zlecenie Trusted Shops, pokazują co oprócz ceny liczy się dla kupujących w sieci Polaków. Najwyżej w zestawieniu uplasowały się aspekty związane z bezpieczeństwem oraz gwarancja zwrotu pieniędzy w przypadku niedostarczenia przez sklep przesyłki.

 

 

Co liczy się dla Polaków?

 

Kupujący w sieci zapytani o znaczenie poszczególnych aspektów wpływających na ich decyzje o zakupie w danym sklepie oprócz ceny wskazywali na kryteria związane z bezpieczeństwem. I tak, dla Polaków, istotne znaczenie ma bezpieczeństwo zakupów – tak odpowiedziało prawie 90% konsumentów. Tuż zaraz uplasowała się gwarancja zwrotu pieniędzy z wynikiem 87%. Jest to rodzaj ochrony kupującego przed utratą pieniędzy w przypadku braku dostawy.

 

 

Opcję gwarancji zwrotu pieniędzy można zazwyczaj aktywować już w koszyku lub po złożeniu zamówienia. Kolejnym ważnym punktem dla kupujących są opinie o sklepie dotychczasowych klientów (72%). Warto zwrócić uwagę, że w Polsce rekomendacje mają większe znaczenie niż popularność marki sklepu (62%). Sugeruje to, że kupujący cenią sobie opinię innych na temat danego sklepu nawet jeśli jego marka nie jest rozpoznawalna. Co ciekawe, ocena sklepu przez innych klientów ma o 15% większe znaczenie niż średnia dla respondentów z pozostałych państw. Można więc pokusić się o stwierdzenie, że jest to cecha charakterystyczna kupujących w sieci Polaków. W dalszej kolejności ankietowani wymieniają takie udogodnienia jak szybka dostawa, obsługiwane sposoby płatności oraz darmowa dostawa.

 

Jak pokazują badania, kupujący w sieci najbardziej obawiają się, że stracą pieniądze jeśli sklep nie wywiąże się z umowy. Szukają więc rozwiązań, które eliminują to ryzyko takich jak gwarancja zwrotu pieniędzy.

 

„Trusted Shops uważnie bada i obserwuje trendy kształtujące się w poszczególnych krajach, aby móc lepiej wspierać działalność lokalnych e-biznesów. Jak pokazują statystyki kupujący potrzebują kompleksowego podejścia do bezpieczeństwa. Uzyskanie certyfikatu to krok w dobrym kierunku. Dla konsumentów bardzo ważne jest jednak zapewnienie pełnego bezpieczeństwa zakupów, czyli w tym przypadku znaku jakości zawierającego również gwarancję zwrotu pieniędzy. To sprawia, że zakupy w sieci są tak pewne jak kupowanie produktów w tradycyjnym sklepie”, komentuje wyniki Anna Rak, Country Manager, Trusted Shops.

 

W sondażu na temat decyzji zakupowych oraz zaufania do sklepów internetowych wzięło udział ponad 1000 internautów z Polski oraz 4000 osób reprezentujących kluczowe rynki europejskie – Niemcy, Francję, Hiszpanię i Wielką Brytanię. Respondentów pytano między innymi o częstotliwość zakupów oraz kryteria, jakimi kierują się podczas wyboru sklepu internetowego.

Podziel się na:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • Blip
  • Wykop
  • Live
  • Twitter
  • PDF

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *