Jak wydłużyć życie o 5 lat?

Z grą w golfa wiążą się same korzyści dla zdrowia. Według naukowców regularne uprawianie tej dyscypliny może wydłużyć życie nawet o 5 lat! Oprócz oczywistych zalet, jakie niesie za sobą aktywność fizyczna na świeżym powietrzu, warto poznać również inne aspekty prozdrowotne towarzyszące tej dyscyplinie. A przygotowania do startu sezonu golfowego na wiosnę, warto rozpocząć już dziś!

golf fitW czasie jednej rundy golfa można spalić nawet ok. 2000 kcal, co porównać możemy np. do wysiłku podczas dwugodzinnego szybkiego biegu. Na polu golfowym ruch jest rozłożony w czasie, dlatego sport ten może być z powodzeniem uprawiany przez osoby w każdym wieku. Co ważne, dzięki regularnej grze, poprawie ulega praca systemu krążenia, zwiększa się pojemność płuc, a mózg funkcjonuje dużo sprawniej.

Golf jest niezwykle wymagający – grając, angażujemy ok. 120 mięśni, dlatego zdecydowanie można go uznać za ogólnorozwojowy, pięknie kształtujący sylwetkę i wzmacniający organizm sport. To szczególnie ważne w czasach, gdy tak wiele osób ma pracę siedzącą, która często trwa znacznie dłużej niż standardowe 8 godzin.

Trudno przecenić wpływ golfa na sferę fizyczną, ale niemniej ważne jest jego dobroczynne oddziaływanie na psychikę. To znakomity sposób na relaks i oderwanie się od codzienności – tego rodzaju regeneracja sił witalnych potrzebna jest tak naprawdę każdemu. „Golf jest sportem wymagający skupienia, koncentracji, strategicznego myślenia i perfekcyjnej koordynacji ruchowej. To trening doskonały pod każdym względem, a każdy kto chociaż raz weźmie kij golfowy do ręki na pewno zrozumie magię tego sportu.” – mówi Piotr Szymański, dyrektor pola golfowego Sobienie Królewskie Golf & Country Club.

Szwedzcy naukowcy z Karolinska Instituten ustalili, że częstotliwość zgonów u graczy w golfa jest o 40% niższa u innych osób w tym samym wieku, tej samej płci i o podobnym statusie socjoekonomicznym. A regularne granie może przedłużyć życie przeciętnie o 5 lat.

Częstymi przyczynami kontuzji u golfistów jest brak przygotowania fizycznego. Przed przystąpieniem do gry, przede wszystkim należy wzmocnić mięśnie brzucha, rąk, pleców oraz pośladków. Dlatego przygotowania do sezonu golfowego 2015 warto rozpocząć już dziś!

Podziel się na:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • Blip
  • Wykop
  • Live
  • Twitter
  • PDF

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *