Jak Polacy płacą rachunki za telefon? Aż 40% Polaków stale zapomina o terminowym opłacaniu rachunków. Najchętniej płacimy przez Internet

Statystyczny Polak poświęca aż godzinę na comiesięczne płacenie rachunków. Do opłacenia ma zwykle 5-6 faktur i najchętniej płaci je za pomocą Internetu. Aż 40% z nas stale zapomina o terminowym regulowaniu faktur, płaci z opóźnieniem lub… nie płaci wcale. Takie dane przynoszą najnowsze badania największego operatora płatności internetowych w Polsce, firmy Blue Media.

Zapominamy o rachunkach za telefon

Czterem na dziesięciu respondentów (40%) biorących udział w badaniu przeprowadzonym na zlecenie firmy Blue Media zdarzyło się zapomnieć o zapłaceniu rachunku na czas. Do zapominania o zapłaceniu faktury za telefon przyznaje się natomiast grupa 17% ankietowanych. Powodem niepłacenia bywa brak pieniędzy, na co wskazuje blisko jedna trzecia respondentów (28%). Najczęściej jednak zapominanie o rachunkach – w tym o fakturach za telefon – to efekt nawału innych, ważnych spraw na głowie – co deklaruje 36% respondentów. O płatnościach zapominamy również z powodu zgubienia rachunku czy też zapomnienia loginu do e-BOKA’a (po 6% wskazań).

1

Wiele faktur do zapłacenia

Jak dowodzą wyniki badania, niemal czterech na dziesięciu badanych Polaków opłaca miesięcznie 5-6 rachunków, co czwarty 3-4 rachunki a co dziesiąty 7-8 rachunków. Prawdopodobnie większość z nas nie wyobraża sobie radzenia z jeszcze większą liczbą faktur; okazuje się jednak, że rekordziści (8% respondentów) mają do zapłacenia ponad dziesięć rachunków miesięcznie. Na drugiej stronie płatniczego bieguna znajdują się Polacy, którzy stale unikają regulowania należności za rachunki. Wbrew pozorom, jest ich bardzo wielu – aż dziewięć procent ankietowanych oświadczyło, że wcale nie opłaca otrzymywanych rachunków – w tym faktur telefonicznych.

Najlepiej płacić w Internecie

– Nasze wieloletnie doświadczenia w płatnościach cyklicznych pokazują, że im łatwiejszy sposób regulowania należności, tym większa ich ściągalność i terminowość wpłat – komentuje Anna Maraś. – Natłok rozmaitych spraw i rosnąca liczba stałych opłat sprawiają, że opóźnienia w płatnościach stają się dla wystawców faktur problemem. Tymczasem Polacy uważają, że terminowe opłacanie rachunków to kwestia elementarnej przyzwoitości. I chętnie płacą w terminie – trzeba im to tylko ułatwić.

Ratunkiem na zapominalstwo klientów może być Internet. Jak pokazują badania, tę formę płatności wybiera już 2/3 Polaków. – Już dwie trzecie mieszkańców naszego kraju (66%) woli płacić rachunki za pośrednictwem przelewów internetowych. Dotyczy to szczególnie większych miast – 78% ich mieszkańców już płaci przez Internet. Na wsi odsetek ten wynosi 56%. – mówi Anna Maraś, ekspert firmy Blue Media.

*Badanie zostało zrealizowane przez jednostkę badawczą ICAN Research na zlecenie Blue Media w dniach 22.07.2015 – 05.08.2015 na reprezentatywnej próbie dorosłych Polaków, metodą CATI (1000 wywiadów telefonicznych).

Podziel się na:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • Blip
  • Wykop
  • Live
  • Twitter
  • PDF

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *