Grupa Integer.pl – najnowsze dane o rynku na świecie

Polska: Zintegrowana oferta – usługi pocztowe, kurierskie i Paczkomaty®

7InPost – największy prywatny operator pocztowy w Polsce – rozpoczyna działalność na rynku przesyłek kurierskich. InPost będzie świadczyć usługi kurierskie dla klientów indywidualnych oraz biznesowych. Nowa oferta – w połączeniu z Paczkomatami® InPost i szeroką siecią obejmującą ponad 8300 placówek pocztowych – będzie jedyną w Polsce zapewniającą kompleksowy i komplementarny zakres usług logistycznych krajowych oraz międzynarodowych.

Wprowadzenie nowej usługi umożliwi rozszerzenie współpracy z największą polską platformą handlową Allegro oraz innymi znaczącymi podmiotami e-commerce w Europie i na świecie. Usługi kurierskie InPost obejmują dostawę paczek w dowolne miejsce na terenie całej Polski. Wszystkie opcje w serwisie krajowym realizowane są do drzwi odbiorcy lub do jednego z Paczkomatów® InPost. Wysoka jakość obsługi, gwarancja dostawy następnego dnia (także do godz. 12.00 i 17.00), atrakcyjna cena i największa sieć punktów – to atuty InPost w ramach kompleksowej obsługi ‘pod jednym dachem’

„Przyszłością rynku jest oferowanie pełnego zakresu usług na każdym etapie łańcucha logistycznego dostaw przesyłek – a dziś żaden operator w Polsce poza nami nie ma pod jednym dachem usług pocztowych, kurierskich, finansowych i paczkomatowych. Jesteśmy w stanie zapewnić każdy element łańcucha dostaw na poziomie operacyjnym pomiędzy sprzedającymi a kupującymi. Dzięki sprawdzonej infrastrukturze i doświadczonej załodze zapewniamy sprawną i terminową logistykę dostaw dużej liczby przesyłek nawet w tak gorącym okresie, jak sezon przedświąteczny. Jak pokazują nasze statystyki, same Paczkomaty® InPost w 2014 roku obsłużyły o 90% więcej paczek w porównaniu do poprzedniego roku. Jestem przekonany, że zintegrowana oferta naszych usług – wzbogacona o usługi kurierskie – pozwoli na jeszcze szybszy rozwój Grupy Integer.pl”
komentuje Rafał Brzoska, prezes Grupy Integer.pl.

Stany Zjednoczone: Walmart testuje usługę – nieograniczona liczba dostaw za 50 dolarów rocznie

Walmart ma w planach testowanie nowej usługi latem tego roku. Zostanie ona zaoferowana tylko wybranemu gronu odbiorców i obejmie ponad milion produktów. Dzięki niej konsument, wykupując roczny abonament w wysokości 50 dolarów, będzie mógł skorzystać z nieograniczonej liczby dostaw. Termin dostarczenia ma wynosić trzy dni od dnia nadania (D+3). Nowa usługa oferowana przez Walmart – która, zgodnie z nieoficjalnie uzyskanymi informacjami z firmy, będzie nosiła nazwę „Tahoe” – jest odpowiedzią na rozwiązanie Prime wprowadzone przez Amazon. Roczny abonament Walmartu ma być o połowę tańszy od Prime. Firma jest przekonana, że jej klienci bardziej docenią ideę dostawy, która jest tania i przewidywalna, niż otrzymywanie dodatkowych korzyści, jakie daje Prime (ściąganie filmów, muzyki i wypożyczalnia) – mimo że Amazon oferuje szybszą usługę od firmy Walmart (D+2, a nawet krócej, także w niedzielę).

„Najwięksi gracze na rynku zaczynają zauważać, że sposób, jakość i szybkość dostawy to przewagi konkurencyjne – dzięki którym można pozyskać e-klientów i budować ich lojalność. To bardzo pozytywny trend, powoli także notowany w Polsce. Przykładem może być choćby nasza umowa z Allegro i najtańsze formy dostawy: Allegro Polecony InPost i Allegro Paczkomaty® InPost. Według mnie to dopiero początek konkurowania w oparciu o jakość logistyki dostaw w e-commerce – e-konsumenci mogą spodziewać się coraz lepszego serwisu w tym względzie. To dlatego Paczkomaty® InPost idealnie sprawdzają się w handlu on-line – dotychczas nie ma bardziej komfortowego i dopasowanego do oczekiwań odbiorców rozwiązania. Paczkomaty® InPost są oceniane lepiej niż usługi Poczty Polskiej czy kurierów. Bez wątpienia ich wyjątkowa interaktywność z konsumentami (sms i alerty), szybkość dostawy i pełna elastyczność – to atuty trudne do osiągnięcia przez tradycyjne modele dostaw stosowane na rynku kurierskim czy pocztowym. To jednak nie zamyka drogi żadnemu graczowi na rynku logistycznym – jesteśmy otwarci na współpracę zarówno z operatorami pocztowymi, jak i kurierskimi w każdym kraju – w Polsce i za granicą. Pokazujemy to w ramach partnerstw strategicznych choćby z TNT Express we Włoszech, z Australia Post czy Islandia Post. Także dla „Tahoe” doskonałe byłoby wykorzystanie możliwości, jakie oferują Paczkomaty® InPost”
wyjaśnia Rafał Brzoska.

Świat: Cena zaniedbania klienta – badania

Badania przeprowadzone przez specjalistów SDL dowodzą, że za każdym razem, kiedy firma zawodzi klienta – strumień przychodów z jego strony w kolejnym roku spada o 65%. SDL przepytało 2784 klientów w dziewięciu krajach, w tym także w Wielkiej Brytanii, o ich najgorsze doświadczenie związane z obsługą klienta w ciągu ostatniej dekady. Rozwiązanie prawie jednej czwartej (24%) problemów, opisanych jako „najgorsze porażki”, wymagało mniej niż jedną godzinę i kosztowało mniej niż standardowy obiad. Według naukowców, to może być niewielki problem dla sprzedawców detalicznych, ale dla konsumentów jest to istotne zaniedbanie. Dla 64% klientów oznacza to zaprzestanie rekomendowania marki, szukanie alternatywy, a nawet aktywne zniesławianie firmy drogą pantoflową, w social mediach lub w inny sposób za pomocą internetu. Prawie wszyscy (90%), którzy zostali źle potraktowani przez markę, w następnym roku wydali na jej produkty mniej gotówki lub co najwyżej tyle samo. Tylko 10% osób wydało więcej, głównie z powodu braku wyboru – ponieważ byli zobowiązani umową lub po prostu nie mieli innego wyjścia. W ciągu roku po porażce marki tracą 65% przychodów uzyskanych wcześniej dzięki klientom, którzy doświadczyli zaniedbania.

„O wyborze sklepów przez Klientów decyduje obecnie wiele czynników. Do najważniejszych z nich należy przede wszystkim jakość obsługi oraz możliwość skorzystania z innowacyjnych rozwiązań, które ułatwiają szybkie i bezpieczne zakupy. Najnowsze badania wykazują, że najczęstszym powodem rezygnacji z usług danego sklepu przez Klientów jest ograniczenie opcji dostaw – taką zależność wskazuje blisko ¾ kupujących (73%). Statystyki pokazują także, że wprowadzenie usługi darmowych zwrotów może przyczynić się do zwiększenia obrotów e-sklepu od 50 do aż 350%. Paczkomaty® InPost są gwarancją szybkiej, wygodnej i taniej dostawy, a także idealnym rozwiązaniem, jeśli chodzi o darmową obsługę zwrotów, dlatego tak wiele osób wybiera je jako najczęstszą opcję wysyłki”
podsumowuje Rafał Brzoska.

Podziel się na:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • Blip
  • Wykop
  • Live
  • Twitter
  • PDF

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *