Grupa Integer.pl – najnowsze dane o rynku na świecie

Polska: Aż 88% użytkowników ocenia usługę dostawy do Paczkomatów® InPost dobrze i bardzo dobrze

top_plBadania przeprowadzone przez Akademię Morską w Szczecinie pokazują, że 88% użytkowników Paczkomatów® InPost ocenia usługę dostawy do innowacyjnych terminali dobrze i bardzo dobrze. Z podanych statystyk wynika również, że 89% respondentów jest skłonna polecić tę opcję doręczenia produktów zamówionych online znajomym. Dla ankietowanych najważniejszymi kryteriami wyboru usługodawcy dostawy jest cena usługi, szybkość oraz dostępność 24/7. Dodatkowo, 59% użytkowników, którzy korzystają z Paczkomatów® InPost twierdzi, że wybór tej opcji dostawy podyktowany jest dogodną lokalizacją urządzenia. Z przeprowadzonych badań wynika, że ponad połowa dostaw (52%) zakupów online zamawianych przez ankietowanych jest realizowana za pośrednictwem automatycznych terminali.

„Wysokie oceny użytkowników Paczkomatów® InPost potwierdzają, że automatyzacja dostaw – zwłaszcza w sektorze e-commerce – jest najlepszą formą, jaką mogą stosować operatorzy logistyczni. Opcja dostawy do innowacyjnych terminali jest oceniana lepiej w porównaniu do firm kurierskich i usług Poczty Polskiej. Wymagania e-klientów ciągle rosną, a naszym celem jest nieustanne doskonalenie. Dlatego niedawno rozszerzyliśmy sieć Paczkomatów® InPost w Polsce o kolejne 200 urządzeń, pracujemy także intensywnie nad wprowadzeniem nowej usługi dla sektora spożywczego”komentuje Rafał Brzoska, prezes Grupy Integer.pl.

Unia Europejska: Bruksela dokładnie przeanalizuje planowane przejęcie TNT przez FedEx

Komisja Europejska poinformowała, że przeprowadzi szczegółowe dochodzenie w zakresie – wycenianej na 4,4 miliarda euro – planowanej transakcji przejęcia TNT przez FedEx. Postanowienie Komisji może opóźnić finalizację przejęcia nawet o kilka miesięcy. Europejscy urzędnicy obawiają się, że tak duża zmiana może w istotnym stopniu wpłynąć na konkurencyjność w sektorze logistycznym. Bruksela ostrzega przy tym, że połączenie FedEx i TNT, które w przyszłości stałyby się bezpośrednim rywalem dla DHL i UPS, może zredukować nie tylko konkurencyjność w branży, ale – co równie ważne – spowodować wzrost cen poszczególnych usług. Decyzja Komisji Europejskiej w tej kwestii będzie znana najpóźniej 8 grudnia bieżącego roku. Wstępne analizy pokazują, że na wielu europejskich rynkach międzynarodowych obejmujących przesyłki ekspresowe oraz niewielkie paczki „zwykłe”, połączony podmiot miałby zbyt ograniczoną konkurencję – tylko ze strony dwóch pozostałych graczy (UPS i DHL). Mogłoby to doprowadzić do wzrostu cen usług dedykowanych zarówno klientom biznesowym, jak i indywidualnym.

„Koncentracja i monopolizacja to proces, który nie tylko ogranicza innowacyjność przedsiębiorstw, ale – co najważniejsze – skutecznie hamuje rozwój każdego sektora gospodarki. Nie dziwi więc reakcja Komisji Europejskiej, która pełni w tym kontekście rolę szczególną, gdyż jako jedna z kluczowych europejskich instancji stoi na straży konkurencyjności rynku. Z problemem monopolu boryka się wiele europejskich krajów – w tym także Polska – o czym miałem okazję rozmawiać w Brukseli z europarlamentarzystami w odniesieniu do jednego z posiedzeń Rady Europejskiej. W swojej prezentacji wskazałem na potrzebę innowacji w e-handlu, a także problemy związane ze zbyt wolnym rozwojem e-sprzedaży transgranicznej, zbyt wysokimi kosztami dostaw i niewydolnym systemem logistycznym, podniosłem też kwestię zwrotów towarów i uproszczenia przepisów dotyczących VAT. Nie mam wątpliwości, że przeprowadzenie zmian w nakreślonym obszarze to proces długofalowy i bardzo trudny. Cieszy mnie jednak fakt, że pochyliła się nad nim kolejna unijna instytucja. Potwierdza to bowiem tezę, że właściwym kierunkiem, w jakim powinny zmierzać wszystkie rozwijające się państwa Wspólnoty, jest liberalizacja rynków i kształtowanie takich regulacji prawnych, które w przyszłości pozwolą utrzymać równowagę i korzystne warunki dla rozwoju biznesu” dodaje Rafał Brzoska.

Wielka Brytania: Royal Mail rozwija usługi click&drop oraz dostawy tego samego dnia

Royal Mail w odpowiedzi na potrzeby rynkowe średnich i małych firm, postanowił rozwinąć usługi Click&Drop oraz dostawy tego samego dnia. Serwis Click&Drop, który umożliwia dokonanie opłaty za przesyłkę oraz wygenerowanie etykiety drogą online stał się jeszcze bardziej funkcjonalny dzięki uruchomieniu międzynarodowych usług dostawczych, a także wprowadzeniu możliwości generowania i drukowania multi etykiet. Sprzedawcy mogą opłacić oraz wydrukować potwierdzenie zapłaty dla pięciu przesyłek jednocześnie. Serwis powstał z myślą o małych i średnich przedsiębiorstwach – z obserwacji wynika, że 1 na 4 firmy planuje w 2015 roku rozpoczęcie działalności na rynku online w celu zwiększenia sprzedaży. Ponadto Click&Drop generuje informację o nadawcy bezpośrednio z platformy, eliminując potrzebę ręcznego wprowadzania danych i ogranicza ryzyko nieuczciwej dostawy. Dodatkowo Royal Mail rozszerza zakres usługi Sameday, która działała dotąd w „prawie całej Wielkiej Brytanii” – teraz funkcjonuje jako usługa pay-as-you-go, którą można zamówić on-line za pomocą karty kredytowej lub debetowej, bez konieczności posiadania konta w serwisie. Nowy system online nie wymaga od użytkowników usługi Sameday dokonywania rezerwacji przez telefon. Użytkownicy platformy mogą śledzić swoje przesyłki od początku do końca na bieżąco za pomocą GPS, a także otrzymują e-maile i SMSy z potwierdzeniem dostarczenia przesyłki.

„Rozwiązania wdrażane przez Royal Mail dowodzą, że firma doskonale rozumie aktualne potrzeby rynku. Sprawne nadawanie paczek oraz gwarancja dostawy to kluczowe udogodnienia dla osób prowadzących e-sprzedaż, dlatego zapewnienie takich opcji powinno być priorytetem również dla liczących się operatorów logistycznych. InPost już dawno wprowadził do swojej oferty narzędzia, które pomagają e-detalistom podnieść jakość świadczonych usług. Rozwiązanie informatyczne, jakim jest Manager Przesyłek, zawiera wszystkie najważniejsze opcje umożliwiające nadanie, opłacenie i wydruk etykiet dla dowolnej liczby paczek wysłanych do Paczkomatów® InPost. Od czerwca klienci korzystający z Managera mogą również nadawać listy za pośrednictwem usługi E-commerce Polecony InPost, która jest najtańszą opcją dostawy na rynku dla listów poleconych. Użytkownicy mogą wybrać samodzielne nadanie przesyłki w Paczkomacie® InPost lub zlecenie odbioru u naszego kuriera. System posiada również możliwość integracji z zewnętrznymi platformami sprzedażowymi – obecnie jest już zsynchronizowany z największą polską platformą e-sprzedażową – Allegro” wyjaśnia Rafał Brzoska.

Wielka Brytania: Tesco i Asda przodują w click&collect

Jak pokazują wyniki badania przeprowadzonego przez agencję badawczą Instantly, prawie dwie trzecie (60%) brytyjskich konsumentów uważa, że Tesco oferuje najlepsze usługi click&collect. Na drugim miejscu zestawienia znalazła się Asda z wynikiem 47%. W pytaniu o najniższą jakość usług prawie jedna czwarta respondentów (24%) nie potrafiła wskazać żadnego detalisty, niemniej Amazon zebrał 16% głosów. Ponad połowa (57%) przepytanych osób używa click&collect, bo jest tańszy od innych form dostawy, a 72% twierdzi, że pozwala zaoszczędzić czas. Ponadto 42% ankietowanych jest skłonnych zapłacić nawet 5 funtów za usługę, a tylko jedna trzecia (30%) jest zdania, że ta forma dostawy akurat powinna być darmowa. Z analizy wynika, że click&collect ma największy potencjał w sektorze odzieżowym – ponad połowa (56%) konsumentów wybiera tą formę dostawy dla zakupów odzieżowych robionych online.

„Wysokie oceny konsumenckie pokazują, że Tesco podchodzi bardzo skrupulatnie do realizacji strategii rozwoju wielokanałowej sprzedaży, jak i dostawy. Tesco doskonale rozumie potrzeby oraz oczekiwania klientów, co potwierdza między innymi współpraca tego detalisty z Paczkomatami® InPost w Polsce. Wprowadzenie zautomatyzowanych punktów click&collect w pobliżu dużych placówek handlowych jest odpowiedzią na potrzebę nieograniczonej dostępności 24/7 w dogodnej lokalizacji. Taka współpraca rynkowych graczy sprawdza się idealnie w każdym kraju, gdzie rozbudowujemy sieć Paczkomatów® InPost gwarantujących najwygodniejszą i najszybszą dostawę dla towarów zamówionych online” mówi Rafał Brzoska.

Wielka Brytania: e-platformy zwiększają wyniki sprzedaży, tymczasem problemy z dostawami w kanale la Manche wystawiają na próbę operatorów pocztowych i kurierskich

W tym roku po raz pierwszy e-platformy, które prowadzą działalność jedynie w formie wirtualnej (m.in. Amazon), zanotują wyższą sprzedaż niż kanał online tradycyjnych sklepów. Przewiduje się, że e-platformy w 2015 wygenerują przychody na poziomie 21,8 miliardów funtów, co stanowi wzrost o 18% w porównaniu do roku ubiegłego. W przypadku tradycyjnych sklepów wykorzystujących kanał online wyniki sprzedaży internetowej zwiększą się o 11%, a wartość przychodów wyniesie 21,5 mld funtów. W Europie to właśnie Brytyjczycy najczęściej dokonują zakupów przez internet, wydając na nie znacznie więcej, niż obywatele Francji czy Niemiec. Sprzedaż detaliczna online jest na dobrej drodze, aby osiągnąć w tym roku wartość 4,3 mld funtów – stanowić to będzie 12,7% wydatków ogółem. Szacuje się, że do 2020 roku prawie jedna piąta konsumentów będzie robić zakupy w e-sklepach. Podczas gdy brytyjski rynek e-commerce osiąga rekordowe wyniki, operatorzy logistyczni stają przed kolejnymi wyzwaniami związanymi z dostawami dla tego sektora. W ciągu ostatniego miesiąca przedsiębiorstwa pocztowe i kurierskie zostały dotknięte kryzysem spowodowanym przerywanym działaniem francuskich promów pomiędzy Calais a Dover. Royal Mail oświadczył, że – ze względu na kwestie bezpieczeństwa granic w Kanale La Manche – mogą występować opóźnienia w dostarczaniu międzynarodowych listów i paczek na terenie Europy. Opóźnienia dostaw notują także Parcelforce Worldwide i GLS. Odkąd UPS korzysta z transportu wykorzystującego przeprawę przez Eurotunnel, sytuacja wpłynęła także na paczki UPS Standard z Wielkiej Brytanii i Francji. Klienci korzystający z tej usługi mogą więc spodziewać się opóźnień w dostarczeniu ich przesyłek. FedEx również odczuwa wpływ opóźnień. Z kolei DPD i Hermes zakomunikowali ośrodkowi CEP- Research, że nie zostały dotknięte skutkami zakłóceń ruchu w kanale La Manche.

„Nikogo nie dziwią bardzo dobre wyniki sektora e-commerce, które znajdują potwierdzenie zarówno w raportach rynkowych przekazywanych przez ośrodki badawcze, jak i danych raportowanych przez podmioty prowadzące działalność w sferze e-handlu. Opóźnienia w dostawach przez Kanał La Manche pokazują, że wszyscy gracze obecni na rynku e-commerce – zarówno e-detaliści, jak i operatorzy logistyczni – będą musieli zapewnić swoim klientom skuteczny transgraniczny model dystrybucji oferowanych towarów. Kluczowe jest więc stworzenie takiej usługi, która będzie efektywna operacyjnie, terminowo, a co najważniejsze – w relatywnie niskiej i przystępnej cenie. Zapewnienie rozwiązań logistycznych spełniających wszystkie wymienione warunki jest bez wątpienia niełatwym zadaniem. Tym bardziej jestem przekonany, że w kwestii dostaw cross-border to właśnie Paczkomaty® InPost są idealnym narzędziem, które – tak, jak miało to miejsce w przypadku rynku e-commerce – zrewolucjonizują także logistykę dostaw transgranicznych” zaznacza Rafał Brzoska.

Podziel się na:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • Blip
  • Wykop
  • Live
  • Twitter
  • PDF

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *