Grupa Integer.pl – najnowsze dane o rynku na świecie

Stany Zjednoczone, Kanada: Projekt Innowacyjnej Ustawy Pocztowej dla USPS, w Kanada Post konieczne „Duże zmiany”

top_plAmerykański senator Cory Booker zaprezentował projekt Innowacyjnej Ustawy Pocztowej, która wzywa United States Postal Service (USPS) do wprowadzenia w swoich usługach „technologii, które są przyjazne dla środowiska oraz bardziej efektywne kosztowo”. Dokument kładzie szczególny nacisk na rodzaj wykorzystywanych pojazdów i „ekonomiczne korzyści płynące z usług innych niż pocztowe”. Projekt ustawy podkreśla połączenie technologii, skłaniając USPS do innowacyjnego podejścia w odniesieniu zarówno do wykorzystywanych pojazdów, jak i narzędzi komunikacji dostosowanych do funkcjonowania za pośrednictwem internetu. W swoim oświadczeniu senator przedstawił potencjalne korzyści z zastosowania komunikacji online oraz wykorzystania innych możliwości biznesowych, w tym: wdrożenia programów pilotażowych na usługi inne niż pocztowe w pięciu miastach (m.in. usługi publicznego dostępu do szerokopasmowego bezprzewodowego internetu), eksperymentalnego badania rynku produktów pocztowych, wysyłki piwa i wina, magazynowania przesyłek oraz głosowania przez internet. Prawo, które obecnie zakazuje wysyłania piwa, wina lub wódki za pośrednictwem krajowych usług pocztowych obowiązuje od 1909 roku.

Tymczasem w Kanadzie w nowym artykule dla Instytutu Macdonald-Laurier, profesor Ian Lee z Carleton University w Sprott School of Business twierdzi, że rząd federalny musi „przeprowadzić wielkie zmiany w Kanada Post”. Propozycje obejmują: zamianę doręczeń door-to-door na dostawy do wspólnych skrzynek pocztowych (polityka dostaw, która w Kanadzie już się rozpoczęła, ale nie funkcjonuje jeszcze w 100%), skrócenie czasu dostaw, wprowadzenie franczyzy wiejskich placówek pocztowych oraz wyeliminowanie monopolu na dostarczanie poczty przez Kanada Post. Liczba dostaw na adresy domowe spadła w Kanadzie między 2006 a 2013 rokiem o 30%, mimo że liczba adresów wzrosła o 1,3 mln. Profesor Lee twierdzi, że rosnące wykorzystanie internetu do komunikacji oraz dokonywanie transakcji finansowych będzie prowadziło do jeszcze większego spadku w segmencie listów. Według raportu, dostawy door-to-door kosztują dwa razy więcej niż obsługa wspólnych skrzynek pocztowych, a jedynie 32% Kanadyjczyków otrzymuje usługi na tym poziomie.

„Sytuacja amerykańskiej i kanadyjskiej poczty potwierdza, że duzi operatorzy na całym świecie zmagają się z podobnymi problemami związanymi ze stabilizacją zatrudnienia, innowacyjnością oraz elastycznością biznesową. Warto podkreślić, że nawet podmioty funkcjonujące na tak silnym rynku dostaw, jakim są Stany Zjednoczone czy Kanada, muszą dążyć do zmian, które w dłuższej perspektywie czasu będą zwiększać cenową i jakościową efektywność usług. W tym samym kierunku powinien podążać cały sektor pocztowy – musi być on jak najbardziej konkurencyjny, a nadrzędną rolą instytucji go nadzorujących jest zwalczanie monopoli wpływających niekorzystnie na wszystkich uczestników rynku. Skutecznym sposobem na unowocześnianie usług pocztowych oraz zwiększanie ich efektywności jest np. prywatyzacja narodowych operatorów – planowane IPO m.in. Poste Italiane czy Poczty Polskiej to bardzo dobry krok. Prowadzenie działalności musi odbywać się w przejrzystych i czystych warunkach biznesowych – tylko w ten sposób dostawcy korespondencji mogą skuteczne dostosować się do nowej specyfiki sektora, który na przestrzeni ostatnich lat istotnie się zmienił, przesuwając swój akcent na dostawę paczek na skutek malejącego poziomu obsługi tradycyjnej korespondencji listowej” mówi Rafał Brzoska, prezes Grupy Integer.pl.

Europa: do 2020 roku e-handel będzie stanowić ponad 50% sprzedaży detalicznej

Według najnowszego raportu European Cross-Channel Retail Sales Forecast do 2020 roku aż 53% całkowitej sprzedaży prowadzonej na terenie Europy będzie prowadzone drogą elektroniczną. Badanie podkreśla, ze wartość handlu cross-channel w Europie osiągnie w tym czasie poziom 704 mld euro, co oznacza wzrost wobec kwoty 457 mld euro, jakie wygenerował on w tym roku. Transakcje cross-channel rozumiane są jako te, które konsumenci inicjują za pośrednictwem internetu, jednak ich finalizację przeprowadzają poza nim. Według badania przeprowadzonego przez ośrodek Forester, połączenie kanału cross-channel z handlem internetowym może przełożyć się na wzrost wartości sprzedaży do poziomu nawet 947 miliardów euro. Zmiany te najbardziej odczuwalne będą w północnej części Europy, a według prognoz przesunięcia z tradycyjnego modelu sprzedażowego do kanału online do 2020 roku najbardziej widoczne będą w Wielkiej Brytanii. Co ciekawe, z raportu wynika, że aż 21% dorosłych Europejczyków regularnie przegląda i poszukuje produktów w internecie. Z kolei sporadyczne korzystanie z oferty e-sklepów deklaruje 26% z nich.

„Prognozy ośrodka badawczego Forester potwierdzają wzrost zainteresowania e-zakupami i dynamiczny rozwój sektora e-commerce. Założenie, zgodnie z którym do 2020 roku aż 53% całkowitej sprzedaży w Europie będzie generował właśnie kanał elektroniczny oznacza, że firmy mają już tylko pięć lat na zdobycie pozycji na rynku e-commerce. To kluczowy moment, w którym wszystkie zainteresowane nim podmioty powinny skupić się na wdrażaniu innowacji i wykorzystaniu efektu pierwszeństwa ugruntowującego ich siłę w branży. W mojej ocenie nie należy skupiać się na rozwiązaniach nieefektywnych i nieekonomicznych – takich, jak chociażby dostawy za pomocą dronów – które nie będą miały masowego zastosowania, ale postawić na sprawdzone i działające już narzędzia. Takimi są właśnie Paczkomaty® InPost, które zrewolucjonizowały logistykę dostaw dla sektora e-commerce i dlatego tak intensywnie rozwijamy nasze sieci zarówno w Polsce, jak i na rynkach zagranicznych” zaznacza Rafał Brzoska.

Polska: Aster Papazyan dołączy do zespołu easyPack

easyPack – właściciel największej na świecie sieci Paczkomatów® pod marką InPost umożliwiających samodzielne nadawanie i odbieranie przesyłek w trybie 24/7 – wzmocni zespół pracowników najwyższego szczebla – tym razem o doświadczonego specjalistę z branży teleinformatycznej (ICT) i FMCG. Od września 2015 roku funkcję dyrektora zarządzającego pełnić będzie Aster Papazyan – ekspert ds. sprzedaży i rozwoju sieci handlowo-usługowych, odpowiedzialny za wdrażanie i koordynowanie wielowymiarowych strategii dla największych polskich spółek na rynku krajowym oraz arenie międzynarodowej. Aster Papazyan posiada ponad 25-letnie doświadczenie w pracy dla spółek z różnych branż gospodarki – w czasie swojej kariery zawodowej opracowywał zaawansowane plany działań sprzedażowych i koordynował strategie handlowe międzynarodowych przedsiębiorstw – na największych rynkach Europy Środkowo-Wschodniej. Obejmując liczne stanowiska kierownicze był odpowiedzialny za tworzenie i wdrażanie strategii sprzedaży zarówno w firmach z sektora prywatnego, jak i na rynku publicznym.

„Zespół easyPack pokazał, że dzięki determinacji i ciężkiej pracy można odnieść ogromny sukces – i to mimo, że wprowadzenie nowej usługi na tak szeroką skalę nie należy do łatwych. Tymczasem liczba podpisanych umów oraz ilość potencjalnych partnerów potwierdza, że Paczkomaty® InPost cieszą się coraz większą popularnością na arenie międzynarodowej i stały się wzorem do naśladowania dla innych przedstawicieli sektora pocztowo-kurierskiego. W oparciu o dotychczas zdobyte kwalifikacje zawodowe w zróżnicowanych branżach, z entuzjazmem będę tworzył część załogi easyPack i aktywnie uczestniczył w opracowywaniu efektywnych planów rozszerzenia sieci innowacyjnych maszyn. Zawsze szukam wyzwań, nowych doświadczeń oraz szansy na rozwój swoich umiejętności. Praca dla spółki, będącej w fazie tak intensywnej ekspansji, jest dla mnie doskonałą okazją do wykorzystania swojego doświadczenia w zakresie tworzenia efektywnych rozwiązań usługowych”
komentuje Aster Papazyan.

Świat: Clarkson i spółka podpisali umowę z Amazonem

Znani z Top Gear Jeremy Clarkson, Richard Hammond i James May podpisali lukratywny kontrakt z Amazon na produkcję nowego programu motoryzacyjnego. Ma on być konkurencją dla nowej odsłony Top Geara. Nowy show Clarksona i spółki będzie emitowany od 2016 roku w Prime Instant Video – serwisie typu VOD (wideo na życzenie) należącym do Amazon. Kontrakt obejmuje realizację trzech sezonów programu. Dostęp do treści internetowej platformy Amazon Prime Instant Video jest płatne. Za roczną subskrypcja chętni będą musieli zapłacić 99 dolarów.

„Szkoda, że Amazon tym razem okazał się szybszy, bo sam chętnie zatrudniłbym Clarksona u siebie. Na szczęście zdecydowanie prowadzę w wyścigu na rynku Paczkomatów, dlatego – z bólem, ale pogodzę się z tą małą porażką. Nie wykluczam natomiast, że podobnie jak Jeremy Clarkson spróbuje niebawem swoich sił w Stanach. Jest to bardzo ciekawy rynek i myślę, że mogę zrobić na nim równie dobre show”podsumowuje Rafał Brzoska.

Podziel się na:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • Blip
  • Wykop
  • Live
  • Twitter
  • PDF

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *