Grupa Integer.pl – najnowsze dane o rynku na świecie

Polska: “E-commerce Polecony InPost” – nowa usługa dla e-commerce

InPost wprowadza innowacyjne rozwiązanie – E-commerce Polecony InPost, które zapewni tanią i szybką formę dostawy door-to-door dla osób zamawiających produkty on-line.

top_plUsługa jest dedykowana zarówno klientom biznesowym – właścicielom e-sklepów, jak i wszystkim tym użytkownikom, którzy dotychczas korzystali z Managera Paczek. Jej zaletami jest między innymi: bezpieczeństwo, możliwość śledzenia procesu doręczenia za pomocą strony internetowej, opcje nadania paczki o maksymalnej wadze do 1 kg, a także konkurencyjna cena – 4,99 zł (netto) za każdą przesyłkę doręczoną pod wskazany adres. E-commerce Polecony InPost oprócz dostarczenia przesyłki w terminie do 3 dni roboczych (D+3), gwarantuje także awizowanie przesyłki oraz darmowy zwrot zamówienia do adresata w przypadku niepodjętych paczek. Z kolei możliwość śledzenia przesyłek w Managerze Paczek przez nadawcę oraz na stronie internetowej przez odbiorcę, podnosi komfort transakcji oraz podwyższa poczucie bezpieczeństwa. Nadawca wybiera jedną z opcji doręczania: door-to-door lub point-to-door. Wdrożenie E-commerce Polecony InPost jest odpowiedzią na bieżące potrzeby rynku. Dane zebrane przez Megapanel PBI/Gemius pokazują, że niższe koszty dostawy są czynnikiem, który skłoniłby aż 69% konsumentów do częstszego dokonywania zakupów przez Internet.

„Wprowadzone przez nas narzędzie jest z pewnością atrakcyjnym rozwiązaniem dla podmiotów działających na rynku e-commerce – zarówno dla drobnych przedsiębiorców, jak i dużych sklepów internetowych. Dzięki niemu możemy zapewnić jeszcze wyższy standard obsługi i komfort wynikający ze świadczonych przez nas usług. E-commerce Polecony InPost to najlepsza opcja, służąca wysyłaniu małych przedmiotów – takich, jak: biżuteria, płyty, gry, kosmetyki, perfumy czy książki. Stanowi to idealny wariant dla e-sprzedawców oraz ich klientów – tani, wygodny oraz bezpieczny”komentuje Sebastian Anioł, prezes InPost SA.

Wielka Brytania: Tesco podnosi próg zakupów z darmową dostawą do 40 funtów

Obecnie klienci – wydając 25 funtów na zamówienie jedzenia z supermarketu – mogą zapłacić tylko 1 funt za dostawę poza godzinami szczytu lub zdecydować się na miesięczny abonament na przesyłkę kosztujący 3 funty. Z kolei z odbioru click&collect w sklepie mogą korzystać całkowicie bezpłatne. Próg wartości zakupów wzrośnie od 23 lipca i będzie wynosił 40 funtów. Klienci, którzy dokonają zakupów na kwotę niższą niż 40 funtów i wybiorą dostawę click&collect, zapłacą dodatkowo 4 funty za możliwość odbioru zakupów w sklepie. Decyzja Tesco zapadła po tym, jak dom towarowy John Lewis w Wielkiej Brytanii ogłosił wprowadzenie opłaty za – dotychczas darmowe – dostawy click&collect, a Amazon podniósł próg bezpłatnej dostawy do 20 funtów lub 10 funtów w przypadku, kiedy zamówienie obejmuje książki i inne produkty domowej rozrywki. John Lewis podjął decyzję po roku, w którym metoda click&collect stała się najpopularniejszą formą odbioru zakupów, wyprzedzając dostawy do domu.

„Tradycyjne sieci click&collect – czyli w głównej mierze punkty usługowe – są atrakcyjne dla klientów, ponieważ pozwalają im na wygodny odbiór zakupów, zrealizowanych wcześniej drogą on-line. Pomimo nieustannego rozwoju wciąż jednak posiadają wady, takie jak: ograniczona dostępność i – przede wszystkim – wysokie koszty utrzymania sieci. Wszędzie tam, gdzie dochodzi koszt zatrudnienia osób obsługujących wydawanie paczek, opłata za dostawę będzie wyższa. Nawet jeśli początkowo – w celach promocyjnych – ceny są niskie lub wręcz jest to opcja darmowa, to należy pamiętać, że sklep ponosi koszty sieci click&collect. Dlatego prędzej czy później e-konsument będzie musiał płacić za takie dostawy – co widać na wspomnianych przykładach Tesco, Amazona czy John Lewis. Automatyczne sieci – takie jak Paczkomaty® InPost, dostępne przez 24 godziny na dobę i 7 dni w tygodniu – to nie tylko podniesienie jakości dostaw i efektywne ograniczenie wydatków, ale także gwarancja atrakcyjnych cen, dostaw następnego dnia oraz darmowych zwrotów”mówi Rafał Brzoska, prezes Grupy Integer.pl.

Świat: Ogólny wzrost światowego rynku pocztowego

International Post Corporation (IPC) – stowarzyszenie największych operatorów pocztowych z całego świata – ogłosiło, że globalny sektor pocztowy po raz czwarty raz z rzędu odnotował ogólny wzrost przychodów w 2014 roku, co wynika między innymi ze wzrostu wolumenu paczek generowanych przez e-commerce. Wstępne wyniki wykazały ogólny wzrost rok do roku na poziomie 2,9%. Dane potwierdzają pozytywny trend dla całego sektora pocztowego, chociaż dynamika jest niższa niż w poprzednich latach: w 2013 roku wyniosła 3,7%, a w 2012 roku 3,9%. Wzrost w Europie wyniósł 1,4%, w regionie Azji i Pacyfiku 3,9%, a w Ameryce Północnej 3,2%. Operatorzy pocztowi ze wschodzących gospodarek zaprezentowali silny wzrost na poziomie 8%, co można wyjaśnić między innymi szybszym wzrostem gospodarczym i dynamicznie zwiększającym się e-handlem.

„Nieprawdą okazuje się powszechne przekonanie, że tradycyjne listy odchodzą do lamusa, a sektor pocztowy notuje spadki. Warto zauważyć, że operatorzy pocztowi mają szansę także w innych segmentach takich, jak listy polecone generowane m.in. przez administrację publiczną, czy dynamicznie rozwijający się e-commerce. Zaprezentowane dane za 2014 rok potwierdzają, że strategia opierająca się dywersyfikacji usług oraz jednoczesnym wprowadzaniu innowacji do podstawowej działalności przynosi oczekiwane rezultaty. Przykład owocnej współpracy InPost z Allegro w zakresie obsługi e-commerce pokazuje, że kluczowe jest zaoferowanie kompletnego rozwiązania, które charakteryzuje się niską ceną, szybkością realizacji oraz gwarantowanym darmowym zwrotem. Zrozumienie oczekiwań rynku i elastyczność oferty pozwoli operatorom pocztowym zagospodarować ogromną część tego wciąż powiększającego się rynku”dodaje Rafał Brzoska.

Francja: Amazon planuje zainstalować systemy paczkomatowe we francuskich centrach handlowych

Amazon planuje rozbudować sieć swoich systemów paczkomatowych, która aktualnie obejmuje obszar Stanów Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii. Ekspansja ma dotyczyć Francji, gdzie gigant e-commerce chce zainstalować swoje urządzenia w centrach handlowych, a w późniejszym czasie ma zamiar utworzyć własną sieć dostaw. Według francuskiego dziennika online JDN, Amazon nawiązał kontakt mailowy z kilkoma francuskimi centrami handlowymi, zwracając uwagę na popularność swoich systemów paczkomatowych wśród e-konsumentów w Wielkiej Brytanii. Amazon zaoferował potencjalnym partnerom, że pokryje wszystkie koszty związane z instalacją, konserwacją, obsługą klienta i wykonywaniem codziennych operacji. Centra handlowe miałyby jedynie zapewnić powierzchnię o wielkości od 2 do 5 m2, udostępnić gniazda zasilania dla maszyn oraz umożliwić korzystanie z szybkiego łącza internetowego. Takie rozwiązanie według Amazona pozwoli galeriom handlowym uniknąć dodatkowych kosztów oraz ograniczyć ich zaangażowanie w realizację projektu, jednocześnie otwierając drogę do dalszej ekspansji systemów paczkomatowych Amazona. Korzyścią dla centrów handlowych jest także świadczenie przez nie dodatkowej usługi – może ona przyczynić się do dłuższego pobytu i kontynuacji zakupów przez klientów. Ponadto, agencja badawcza eTail France przewiduje, że w bieżącym roku 19,2% francuskiego e-commerce będzie pochodziło z transakcji dokonanych za pośrednictwem smartfonów. Wciąż jednak wiele sklepów nie ma opracowanej strategii sprzedaży w pełni wykorzystującej urządzenia mobilne. Nie zmienia to faktu, że narzędzia m-commerce będą priorytetową inwestycją dla detalistów w najbliższych 12-18 miesiącach.

„Giganci światowego e-commerce dostrzegają ogromny potencjał francuskiego sektora e-handlu – tym bardziej jesteśmy usatysfakcjonowani, że nasze rozwiązanie paczkomatowe już funkcjonuje na tym rynku. Daje to nam istotną przewagę konkurencyjną, bo kiedy Amazon dopiero testuje swoje usługi i chce rozstawiać pierwsze urządzenia, my posiadamy już kilkaset maszyn i tylko w tym roku we Francji zainstalujemy aż 800-900 Paczkomatów® InPost. Co więcej, już od kilku miesięcy współpracujemy z podobnymi podmiotami, z jakimi chce dojść do porozumienia amerykański e-detalista. Mam na myśli przede wszystkim kooperację z Mercialys – spółką odpowiedzialną za zarządzanie najważniejszymi francuskimi centrami handlowymi – wraz z nią realizujemy projekt Village.Service. Poza tym nawiązaliśmy partnerstwa z kluczowymi graczami na tamtejszym rynku e-commerce, na czele z czołowym operatorem logistycznym Colis-Privé. Paczkomaty® InPost w szybkim tempie zdobywają uznanie francuskich e-konsumentów”podsumowuje Rafał Brzoska.

Podziel się na:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • Blip
  • Wykop
  • Live
  • Twitter
  • PDF

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *