Grupa Integer.pl – najnowsze dane o rynku na świecie

Wielka Brytania: myHermes z nową usługą cross-border
Firma myHermes ogłosiła wprowadzenie na rynek nowej oferty wysyłek międzynarodowych, która pomoże mniejszym detalistom z Wielkiej Brytanii oraz handlowcom internetowym w ekonomicznej wysyłce towarów do 190 państw. Według myHermes, koszty usługi będą o 31% lub o 12,51 funtów tańsze niż Royal Mail w przypadku wysyłki paczek o wadze 1 kg do Australii oraz o 12% lub o 1,55 funtów tańsze dla paczek o wadze 1 kg do Niemiec. Firma podała, że uruchomienie nowej usługi odzwierciedla stały wzrost handlu transgranicznego na rynku e-commerce. Spółka twierdzi także, że stanowi ona część „portfolio produktów dla klientów z sektora małych i średnich przedsiębiorstw”, a „dodatkowe opcje zostaną dodane do oferty jeszcze w tym roku w celu udoskonalenia procedury przy wysyłaniu dużej ilości paczek przez klientów”.

„Usprawnienia doręczeń transgranicznych to obecnie jedna z kluczowych kwestii w branży e-commerce. Póki co koszty cross-border są stosunkowo wysokie, co znacząco obniża opłacalność i konkurencyjność e-sklepów. Kluczem pozostaje opracowanie efektywnego modelu logistyki międzynarodowej i mocna pozycja w wielu krajach. Zaawansowana infrastruktura, sprawdzone know-how oraz umiejętności szybkiego dostosowywania się do aktualnie panujących trendów pozwolą nam na uruchomienie pierwszej – na tak szeroką skalę w Europie – sieci cross-border opartej między innymi na Paczkomatach® InPost. Nowa usługa obejmie swoim zasięgiem Europę, a docelowo wszystkie kraje, w których instalujemy nasze innowacyjne urządzenia”
komentuje Rafał Brzoska, prezes Grupy Integer.pl.

Niemcy: DPD rozszerza opcję sobotnich dostaw w ofercie

Od maja 2014 roku DPD Niemcy stopniowo rozwija opcję sobotniej dostawy w ramach swojej standardowej oferty kurierskiej na rzecz sektora B2C. We wrześniu ubiegłego roku wprowadzone udogodnienie obejmowało zasięgiem około 30% terytorium państwa. DPD w ciągu najbliższych kilku miesięcy ma zamiar rozszerzyć obszar funkcjonowania usługi tak, aby dostęp do niej był możliwy na terenie całych Niemiec. Obecnie firma zapewnia, że ulepszona forma usługi może potencjalnie dotrzeć do 65 mln osób. DPD Niemcy kładzie nacisk na podniesienie komfortu korzystania z usług kurierskich, a jednocześnie stara się dostarczyć alternatywne rozwiązania skierowane do odbiorców, którzy w ciągu tygodnia roboczego nie mogą odebrać zamówionych przedmiotów w domu. DPD Niemcy dąży do podwojenia swojego udziału na niemieckim rynku B2C – do 2020 roku udział ten ma wynosić 15%.

„Dostawa kurierska w soboty (a nawet w niedziele) powoli zaczyna być koniecznym standardem. W ramach uruchomionych niedawno usług kurierskich door-to-door InPost oferuje nie tylko dostawy w soboty, gwarantuje także dostawę następnego dnia do 12.00 i 17.00. W pakiecie jest także usługa Print&Go – czyli wysyłka korespondencji, której druk, pakowanie i nadanie pozostaje po stronie operatora – a także darmowy zwrot. Firmy, które nadają masowo korespondencję zdają sobie sprawę, jak ważne są takie udogodnienia – trudne do uzyskania w ramach umowy z jednym partnerem. Udowodniliśmy już, że nasza logistyka jest bezkonkurencyjna – aż 98% przesyłek czeka do odbioru w Paczkomacie® InPost już następnego dnia po nadaniu. Teraz z naszym doświadczeniem integrujemy ofertę pocztową, paczkomatową i kurierską” mówi Rafał Brzoska.

Polska: Paczkomaty InPost – jedyna polska marka nominowana do Engage Awards 2015

Paczkomaty® InPost zostały nominowane do nagrody w ramach Engage Awards 2015 w kategorii Socially Devoted. W konkursie biorą udział największe światowe marki, które w poprzednim roku wykazywały się szczególnie zaawansowaną komunikacją z konsumentem w kanale social media. W gronie tegorocznych nominowanych znalazły się tak uznane firmy, jak: Lego Group, Lamborghini, Amazon czy KLM Royal Dutch Airlines. Jury doceniło aktywność Paczkomatów® InPost w zakresie „dostosowywania działań do zmieniającego się charakteru obsługi klienta”. Wręczeniu nominacji do nagrody Engage Awards 2015 towarzyszyły warsztaty poświęcone social media. Prowadzone były one przez doświadczonych specjalistów, którzy wykorzystują media społecznościowe w kontakcie z klientami i partnerami biznesowymi. W szkoleniach i seminariach nie zabrakło przedstawicieli Facebooka oraz ekspertów zatrudnionych w największych światowych markach, takich jak: Disney, TUI, Pepsi czy Adidas.

„Jako jedyna marka w Polsce znaleźliśmy się wśród nominowanych do wyjątkowo prestiżowej nagrody, o którą ubiegają się największe firmy z całego świata. Jest to potwierdzenie, że nie tylko same Paczkomaty® InPost – dzięki swojej innowacyjności i nastawieniu prokonsumenckiemu – spełniają oczekiwania zdecydowanej większości klientów kupujących w internecie. Oznacza to, że także nasza komunikacja w obszarze nowoczesnych mediów jest wyjątkowo efektywna. Co istotne, wyróżnienie przyznano nam na podstawie obiektywnych kryteriów, jakimi są dane z narzędzi analitycznych Socialbakers.com, analizowane przez grono międzynarodowych ekspertów. Znakomite wskaźniki czasu reakcji oraz ilości zgłoszeń obsłużonych w mediach społecznościowych pozwalają zaliczać nas do grona najlepszych na świecie. W ten sposób po raz kolejny przecieramy szlak dla innych polskich firm i potwierdzamy status jednego z najważniejszych krajowych innowatorów” wyjaśnia Rafał Brzoska.

Wielka Brytania: Sieć handlowa Capital&Regional wprowadza punkty odbioru click&collect w swoich centrach handlowych

Capital&Regional, brytyjska sieć centrów i galerii handlowych, wprowadza w swoich placówkach stacjonarne punkty odbioru przesyłek w porozumieniu z CollectPlus, operatorem logistycznym specjalizującym się w doręczaniu paczek w trybie click&collect. Decyzja zapadła po przeprowadzeniu półrocznego programu pilotażowego w galerii handlowej w Camberley. CollectPlus współpracuje z ponad 260 markami, w tym z Asos, Amazonem, John Lewis i Very.co.uk. Według Neila Ashwortha, prezesa CollectPlus, wprowadzenie takiej usługi w centrach handlowych pozwala zapewnić rosnącej rzeszy konsumentów większy wybór i wygodę.

„Odbiór towarów w punktach usługowych, dostępnych w wielu dogodnych lokalizacjach, oferuje dziś większość czołowych graczy logistycznych. Trend ten zauważalny jest na całym świecie, docenia go ogromna liczba konsumentów, bo punkty ‘kliknij i odbierz’ gwarantują im wymagany komfort. W naszej ocenie rynek dostaw i związany z nim potencjał są ogromne, w związku z czym jest na nim miejsce dla wielu branżowych graczy działających równocześnie – zarówno tych oferujących tradycyjne punkty, jak i działających w oparciu o sieć automatycznych terminali, jak Paczkomaty® InPost. Popyt na elastyczne formy dostawy w trybie click&collect systematycznie rośnie kosztem tradycyjnych dostaw kurierskich door-to-door. Co więcej, model oparty na współpracy partnera logistycznego z sieciami handlowymi jest bardzo efektywny i cieszy się dużą popularnością, czego przykładem są chociażby nasze strategiczne kooperacje z siecią Morrisons w Wielkiej Brytanii i Carrefour we Włoszech”podsumowuje Rafał Brzoska.

Podziel się na:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • Blip
  • Wykop
  • Live
  • Twitter
  • PDF

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *