Firmy działające w e-commerce ciągle stosują „analogowe” metody zarządzania treścią

Komentarz Bartosza Kiełbińskiego, szefa agencji badawczej eStoreMedia.

Kilkudziesięcioprocentowe wzrosty sprzedaży online w skali roku potwierdzane są przez największe światowe koncerny z branży elektronicznej oraz FMCG, a na rynku da się wyczuć duży entuzjazm producentów i oczekiwanie na to, co przyniesie przyszłość.  To, że e-commerce na świecie rozwija się w szaleńczym tempie potwierdzają również dane makroekonomiczne. Szacuje się, że w samych tylko Stanach Zjednoczonych wartość zakupów w Internecie w 2015 r. wzrośnie o ok. 15% w stosunku do roku poprzedniego osiągając rekordowy poziom ok. 350 mld $. Co więcej, dzięki dynamicznie rozwijającemu się rynkowi Azji i Pacyfiku całkowita sprzedaż kanałami e-commerce wzrośnie o rekordowe 25%*!

Bartosz Kiełbiński estoremediaWspomniany entuzjazm producentów przejawia się rozwijaniem działów i kompetencji związanych ze sprzedażą w kanałach e-commerce. Co ciekawe, wiele firm próbuje konkurować na tym rynku ciągle stosując „analogowe” metody znane z tradycyjnych kanałów sprzedaży. Zapominają, że e-commerce to nowoczesna technologia, która wymaga nowoczesnych metod zarządzania i optymalizacji. Choć brzmi to niesamowicie – próbują realizować i kontrolować działania przy użyciu pakietu Office.

Dlaczego osiągnięcie sukcesu w ten sposób nie jest możliwe? Przeciętny producent posiada w portfolio setki lub tysiące produktów, które sprzedaje globalnie w tysiącach sklepów. Tylko zarządzanie sposobem prezentacji towaru w e-sklepie, czyli tzw. e-opakowaniem, oznacza po pierwsze konieczność jego przygotowania, a następnie monitorowanie sklepów pod kątem właściwej implementacji. Ilość powstających w ten sposób danych, jest niemożliwa do przenalizowania bez wsparcia dedykowanych systemów.

Rozwiązaniem, z którego już korzystają światowej koncerny takie jak Microsoft, P&G czy Nike jest szereg aplikacji i usług eStoreMedia wspomagających maksymalizowanie sprzedaży, które mogą być dostosowane do bieżących potrzeb klienta.

*Dane eMarketer, 2015

Podziel się na:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • Blip
  • Wykop
  • Live
  • Twitter
  • PDF

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *