Dwie strony karty Visa: kampania promująca płatności w internecie

W piątek, 10 lipca br. rozpoczęła się kampania Visa Europe, której głównym celem jest przypomnienie użytkownikom kart Visa, że mogą płacić tymi kartami nie tylko w placówkach handlowo-usługowych wyposażonych w terminale, ale także za zakupy dokonywane w internecie. W ogólnopolskiej kampanii wykorzystano 30-sekundowy spot reklamowy emitowany w telewizji oraz internecie, a także reklamę prasową i outdoorową.

Reklama prasowa Visa-1„Wiele osób wciąż nie zdaje sobie sprawy, że każdą kartą Visa można zapłacić nie tylko za codzienne zakupy np. w sklepie spożywczym, ale również kupując przez internet – przykładowo – ubrania czy książki. Chcemy zwracać uwagę użytkowników kart Visa na wszechstronność kart i podkreślać, że płacenie kartą Visa w internecie jest proste i bezpieczne, tak samo jak płacenie nią w placówce handlowej czy restauracji” – komentuje Jakub Kiwior, dyrektor ds. rozwoju biznesu i marketingu w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, Visa Europe.

Bohaterowie przygotowanego na potrzeby kampanii 30-sekudnowego spotu (http://youtu.be/2tq2rt-LFPs) płacą zbliżeniowo kartą Visa za sok w barze, a następnie przenoszą się do mieszkania, gdzie używając tej samej karty Visa kupują wakacyjny wyjazd przez internet. Oba miejsca – bar oraz mieszkanie bohaterów – są lustrzanymi odbiciami. Podobny motyw został wykorzystany w kampanii prasowej oraz na nośnikach outdoorowych – opiera się on na podobieństwach graficznych pomiędzy przedmiotami, z których jeden zazwyczaj kupowany jest w sposób tradycyjny, a drugi przez internet.

„Popularność zakupów internetowych wśród polskich konsumentów stale rośnie. Jednak wielu z nich nie korzysta z kart podczas płatności dokonywanych online, często nie zdając sobie sprawy z tego, że w internecie można płacić wszystkimi kartami Visa, także debetowymi wydanymi do rachunku bankowego. Płatność kartą zapewnia bezpieczeństwo i komfort transakcji, m.in. dzięki usłudze chargeback, pozwalającej odzyskać pieniądze w wypadku nieotrzymania zamówionego towaru lub niewykonania opłaconej kartą usługi” – dodaje Jakub Kiwior, Visa Europe. „Obecnie, dzięki portfelowi elektronicznemu V.me by Visa, transakcja kartą w internecie zajmuje krótką chwilę, także jeżeli jest dokonywana np. za pomocą smartfona czy tabletu. Poprzez kampanię staramy się uświadomić użytkownikom, jak łatwo mogą cieszyć się komfortem płatności z Visa – zarówno w handlu tradycyjnym, jak i w internetowym”.

Spot reklamowy jest emitowany przez największe stacje telewizyjne w Polsce, m.in. TVP i Polsat, a także popularne kanały tematyczne (np. TVN24, Discovery Channel czy TV4) oraz na stronach największych serwisów internetowych, takich jak Gazeta.pl, Onet.pl czy Wp.pl. Reklama prasowa pojawi się na łamach m.in. tygodników Polityka i Tele Tydzień oraz magazynu Avanti. Wśród wybranych do kampanii nośników outdoorowych znalazły się m.in. citylighty w największych Polskich miastach oraz reklamy ścienne wzdłuż schodów ruchomych do peronów na stacji warszawskiego metra.

Za strategię i kreację kampanii oraz produkcję spotu reklamowego odpowiada agencja Saatchi & Saatchi Poland. Zakupem mediów zajął się dom mediowy MEC.

Podziel się na:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • Blip
  • Wykop
  • Live
  • Twitter
  • PDF

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *