BLIK w call center – PSP i eCard S.A. wprowadzają płatności przez telefon  

System płatności mobilnych BLIK ma nową funkcję – możliwość dokonywania płatności za towary i usługi podczas rozmowy telefonicznej z konsultantem infolinii. Taka usługa została uruchomiona wspólnie przez Polski Standard Płatności, operatora BLIKA, oraz agenta rozliczeniowego eCard S.A. Tym samym BLIK wchodzi w kolejny segment rozwiązań mobilnych.

BLIK wychodząc naprzeciw potrzebom rynku uruchomił we współpracy z eCard S.A. możliwość płatności przez telefon bez konieczności ponoszenia przez Akceptanta jakichkolwiek nakładów związanych z zabezpieczeniami połączeń telefonicznych.

W przypadku BLIKA wszyscy, którzy chcą skorzystać z tego typu usługi przekazują przez telefon wygenerowany jednorazowy, sześciocyfrowy kod BLIK obsługującemu ich konsultantowi. Ten wprowadza go w ramach systemów własnych, po czym płatnik każdorazowo potwierdza transakcję. Cały proces można zamknąć w kilkanaście sekund.

Dzięki współpracy z eCard BLIK wkracza w zupełnie nowy obszar zastosowania płatności mobilnych, czyli call centers. Do tej pory transakcji BLIKIEM dokonywaliśmy w punktach stacjonarnych, Internecie, bankomatach i między sobą, korzystając z usługi P2P. Teraz mamy możliwość błyskawicznego zapłaty za towary czy usługi dyktując konsultantowi nasz kod – mówi Dariusz Mazurkiewicz, wiceprezes Polskiego Standardu Płatności. – To kolejny ruch świadczący o ogromnym potencjale BLIKA i jego bezpiecznej technologii. Mamy nadzieję, że firmy chętnie będą sięgały po tę funkcjonalność, umożliwiając płatność BLIKIEM we własnych call centers bez żadnych zbędnych wymogów. Dzięki BLIK każdy konsultant może akceptować płatności będąc w kontakcie telefonicznym z klientem – dodaje.

Z BLIKA korzysta dziś ponad 1,5 miliona użytkowników, a od uruchomienia systemu w lutym dokonano nim ponad milion transakcji.

Celem Polskiego Standardu Płatności jest upowszechnienie najwygodniejszej i najpopularniejszej wielokanałowej formy płatności. Już teraz BLIKIEM można zapłacić w większości sklepów internetowych za pośrednictwem integratorów płatności internetowych, takich jak: Dotpay, Przelewy24, Transferuj.pl, CashBill, eCard, czy First Data. Zakupy za pomocą BLIKA zrobimy też w ponad 130 tysiącach terminali płatniczych, obsługiwanych przez eService i First Data Polska w sklepach stacjonarnych, kawiarniach i lokalach usługowych (w fazie wdrożenia terminali POS znajduje się Paytel). BLIK to także bezpieczna wypłata gotówki z większości, bo z ponad 12,5 tys. bankomatów bez konieczności zabierania z domu portfela. Należą do nich między innymi bankomaty sieci Euronet.

Więcej informacji na temat nowego systemu płatności mobilnych BLIK można znaleźć na stronie http://www.blikmobile.pl oraz na stronie Polskiego Standardu Płatności – http://www.polskistandardplatnosci.pl.

Podziel się na:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • Blip
  • Wykop
  • Live
  • Twitter
  • PDF

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *