ASM GROUP: aplikacje mobilne i nowoczesne technologie zdominowały branżę wsparcia sprzedaży

Nakłady na mobilne działania promocyjne w latach 2014-2017 będą rosły średnio o 39,8% rocznie[1]

Multimedialne formy prezentacji, aplikacje mobilne oraz interaktywne urządzenia przenośne z dostępem do internetu – to przyszłość branży wsparcia sprzedaży. W 2014 roku wartość całego sektora szacowana była już na 1,6 mld złotych[2]. Jednak za sprawą rosnącej sprzedaży detalicznej, oraz rozwojowi nowoczesnych technologii branża znajduje się w fazie intensywnego wzrostu. Działania promocyjne w handlu detalicznym oparte na innowacyjnych rozwiązań marketingowych mają coraz większy wpływ na decyzje i wybory klientów. Sieci handlowe oraz właściciele marek dostrzegają w nich szansę na zwiększenie sprzedaży, dlatego nakłady finansowe przeznaczone na tę formę promocji w latach 2014-2017 będą rosły średnio o 39,8% rocznie[3]. W okresie poprzedzający Wielkanoc ponad 60 proc. Polaków[4] dokonuje zakupów w centrach handlowych i hipermarketach – ten czas wzmożonej aktywności konsumenckiej sprawia, że intensyfikacji ulegają działania promocyjne, które w tych sklepach rozpoczynają się już na 2 – 3 tygodnie przed świętami.

Wartość branży outsourcingu wsparcia sprzedaży w Polsce w 2010 i 2014 roku [w mln zł]

wykres_wartosc branzy wsparcia sprzedazy w polsce

 „Wykorzystanie nowoczesnych technologii jest coraz szerzej stosowanym zabiegiem w akcjach promocyjnych – konsumenci chętniej zwracają uwagę na interaktywne formy prezentacji niż na tradycyjne materiały POS, standardowe drukowane nośniki reklamy to dla coraz bardziej świadomych i wymagających klientów niewystarczające źródło informacji o produkcie. Konsekwentne zwiększanie wykorzystywania nowinek technologicznych w celach marketingowych nie jest więc już zaskoczeniem, ponieważ wywierają one duży wpływ na wybory i decyzje konsumentów. Wzrost nakładów na mobilne działania promocyjne w latach 2014-2017 będzie wynosił średnio blisko 40% rocznie[6] – mówi Klaudia Piskorz, account manager z Działu Promocji ASM GROUP.

Charakter świąt wielkanocnych silnie determinuje nie tylko specyfikę i intensywność działań promocyjnych, ale przede wszystkim asortyment, który objęty jest działaniami wsparcia sprzedaży. W okresie przedświątecznym w pierwszej kolejności promowane są środki utrzymania czystości czy sprzęty gospodarstwa domowego. W tygodniach bezpośrednio poprzedzających Wielkanoc uwaga konsumentów i handlowców ukierunkowana jest natomiast na produkty spożywcze niezbędne do przygotowania tradycyjnych potraw świątecznych. Co więcej, sieci detaliczne w okresie wielkanocnym niejednokrotnie rozszerzają również liczbę sklepów objętych projektami promocyjnymi. W tygodniach poprzedzających Wielkanoc w hiper i supermarketach częściej widoczne są zatem nie tylko aranżacje i dekoracje świąteczne, ale również akcje marketingowe z wykorzystaniem hostess, materiał POS czy multimediów.

„W okresie przedświątecznym rozszerzeniu nawet o 70% ulegają godziny obecności promotorów czy merchandiserów w sieciach handlowych. Ważne jest, aby produkty – szczególnie te kojarzące się ze świętami – były stale dostępne na półce. Oczywiście, istotną rolę w działaniach mających skłonić do zakupu nadal odgrywają rabaty, dodatkowe bonusy oraz atrakcyjne ceny. Działania promocyjne często przybierają formę gratisów wspieranych materiałami POS” – mówi Monika Grys, account manager z Działu Merchandisingu ASM GROUP.

[1] Na podstawie: http://oohmagazine.pl/8626,stabilny-wzrost-rynku-reklamowego-w-polsce-i-na-swiecie-raport.html

[2] Na podstawie: http://fp20.org/rok-2013-na-rynku-outsourcingu-marketingu-i-wsparcia-sprzedazy,791

[3] Na podstawie: http://oohmagazine.pl/8626,stabilny-wzrost-rynku-reklamowego-w-polsce-i-na-swiecie-raport.html

[4] Na podstawie: www.portalspozywczy.pl/handel/wiadomosci/statystyczny-polak-wyda-300-400-zl-na-wielkanocne-zakupy,112912.html

[5] Na podstawie: http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wartosc-rynku-outsourcingu-wsparcia-sprzedazy-i-marketingu-to-950-mln-zl

[6] Na podstawie: http://oohmagazine.pl/8626,stabilny-wzrost-rynku-reklamowego-w-polsce-i-na-swiecie-raport.html

Podziel się na:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • Blip
  • Wykop
  • Live
  • Twitter
  • PDF

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *